0 492 visningar

3 svar

Recept Vårmusseron?

Kjell

13 jun 2005 kl. 21:31

Är det någon som har bra recept på Vårmusseron? Jag hittar inget i recept-delen här.

Vågade plocka mina första någonsin igår och tyckte de var goda (stekta). Eftersom det finns fler att hämta så tänkte jag att någon annan här också gillar Vårmusseroner och använt dem i någon god rätt. Går de bra att frysa förresten?

0

Bo E-son

14 jun 2005 kl. 14:53

Lagade igår en kina-inspirerad kycklingwok med vårmusseroner i. Det funkade bra!
Den smakar inte direkt som den luktar, men är ändå såpass annorlunda jämfört med t ex kantareller att jag föredrog att hitta på nåt nytt recept.
Ska lägga in det i receptbanken då jag faktiskt blev mycket nöjd med resultatet!

0

Kjell

15 jun 2005 kl. 21:06

Kul! Ska prova det vid tillfälle.
Hoppas det bestånd jag hittade är kvar till helgen.

Men hur är det med infrysningen? Bara göra som vanligt, eller?

0

Bo E-son

16 jun 2005 kl. 13:23

Har en kompis som brukar frysa in svamp.
Han förväller lätt och fryser in.
Behandlar alla arter lika såvitt jag vet.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone