Kanske en sådan tråd behövs? Vad har ni gjort idag, vad har ni ätit, någon som färgat håret eller tom varit på rodeo :-)
Själv har jag mått okej idag. Sambon lagade till en superhärlig ärtsoppa som inte går av för hackor. Vi har haft underbart väder, dock blåsigt. Då jag är frusen av mig så tog jag en bastu.
Imorrn ska jag skjutsa sambo till Arlanda (det fixar jag :-) och han ska hämta hem den dära bilen vi skulle hämtat igår.
Annars har det väl ej hänt så mycket mer, kollat olika forum etc.
Nyfiken dock på er alla om ni har en hemsida man kan skicka in på....
Hej Maric! Bra initiativ! Hade en hektisk morgon, en av mina tikar löper så vi hade besök av en “fjant” som jag aldrig sett förut. Han hade glömt stegen hemma så det var inte speciellt lyckat! Annars hade jag en vanlig dag framför min dator med översättningar, handla, hämta dottern från skolan osv. Promenera vovvarna naturligtvis. Och envist ignorera den där pappershögen jag borde tagit hand om för länge sen!
Hemsidan ligger i pappershögen…men vill du kontakta mig direkt är min mail christina.terase@skynet.be.
upp klockan 05.00 ved i kaminen, snabb frulle, matar grisar, höns, in i kall bil, anländer till jobbet 05.45 jobbar, jobbar, 12.00 hem och matar grisar, katter, höns mm, kissar hunden, snabb lunch, jobbar, jobbar, 15.30 duschar, 16.00 kommer hem, matar alla djuren, långpromenad med hunden och klickerträning, 18.00 middag, ut på gården och göra dagens måsten, 20.30 oboj och mackor, lite tv, runt 22.00 till sängs.
detta x 5. blir ju såklart lite annat under helger.
och visst slinker det in lite datatid här och där med. :)
mvh
Mina dagar är ganska lika. Gjorde färdigt ett bilsäte. Började riva i två fotpallar, plockade ur ca 700 nubb o småspik.Tog en tur ut i naturen o fotade lite tickor. Åt lunch risotto med köttfärs. Jobbade en stund till. Ägaren till bilsätet kom nyss o hämtde det.Käkade gröt med hjortronsylt. Om en liten stund ska jag ut och motionera, det är skönt att gå när det är mörkt.
Go kväll på er alla.
Glömde min egen hemsida. Dock är den ej uppdaterad på LÄÄÄNGE, så den ska göras om.
Men ni kanske kan få en liten hum om vem jag är :-)
http://web.telia.com/~u85333912/index.html
Maric, var inne och kikade på din hemsida, nyfiken som jag är! Har också haft en chow-chow men röd. En hane och något envisare har jag väl aldrig träffat på! Kunde han rymma så gjorde han det, gick inte att ha honom lös, det fanns alltid något som var mer intressant runt nästa krök! Då bodde vi i stadsmiljö, idag hade det kanske gått bättre men vi föredrar ändå att ha gårdshundar, två Berner Senner och tikar. Fast chowen var bra charmig! En katt i hundförklädning! Klappa om dina blåtungor från mig!
Vad skönt att höra :-), Mitzi är precis likadan, måste ha henne kopplad, ibland så lyckas hon “buffa” upp dörren och sticker. Har jagat henne jag vet inte hur många ggr, så nu när hon sticker så blir jag enbart sur och skiter i´na, typ: bli påkörd då ditt hundskrälle!!(I stridens hetta)
Fast jag älskar henne ändå.
Så hon går verkligen under namnet: Fröken envis!
Berner Senner är vackra hundar *tycka*
Idag har jag jobbat, ryktat häst som tappar vinterpäls, tvättat bil invändigt, kollat mina murklor som är på tillväxt, slängt grovsopor och organiserat tonåring som ska till Åre och “tappat bort” allt vad vantar och mössor heter! så nu ska jag bara koppla av och laga middag. Köttbit med Karl-Johansås, ugnsbakad potatis och sallad. Sen ska jag sätta mig i soffan och läsa senaste numret av Knasen som maken kom hem med och titta på Eastenders!
Jag har tillbringat så gott som hela dagen på Trädgårdsmässan i Älvsjö som pågår nu under 4 dagar.
Massar av blomster, trädgårdsprylar OCH folk.
Jag och min kompis gick där i ca 5 timmar, vi fikade ju också förstås, så nu värker fötterna precis så som dom ska göra efter en “mässdag”.
Har just stekt på kantareller till gräddsås, som ska ätas tillsammans med omelett och Gallerrökt skinka.
Trevlig fredagskväll
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.