0 2775 visningar

10 svar

Inte svamp, men ändå svamp

Maric

1 apr 2007 kl. 13:44

Jag har fått fotsvamp :-(
Så äkligt och så ont *surar*

0

cicki T Belgien

1 apr 2007 kl. 13:48

ja tänk att svampen aldrig växer där den “ska”, apoteket nästa!

0

tips till-Inte svamp, men ändå svamp

Botad

1 apr 2007 kl. 14:24

Försök med tee-tree olja i tvättvattnet. Håll ut med den kuren , den funkar.

0

Charina

1 apr 2007 kl. 14:59

T3 olja på en öronpinne, snurra runt mellan tårna.Bra!!

0

Tina Nordberg

1 apr 2007 kl. 15:14

Använder Atamon flytande. Den som man hittar i livsmedelsbutiken och konsrrverar sylt och inläggningar med.Tvätta med mild tvål skjölj o torka noga. Dutta på Atamon med en bommulstuss.
Lycka till.

0

per d

1 apr 2007 kl. 15:39

klicka på annonsen för lamisil och stöd micke k istället för allt detta tjat om klickande på skogen. behandla med lamisil, det verkar ! behandlar man inte kan det ge nagelsvamp om man samtidigt har fläkta, spruckna eller skadade naglar och det är betydligt svårare att bli av med. plus risk för ganska otrevliga biverkningar vid behandling av nagelsvamp med receptbelagda medel som är verkningsfulla. men eklaste sättet att undvika fotsvamp är att torka sig ordentligt mellan tårna…..

0

Charina

1 apr 2007 kl. 16:40

T3 är vad fotvården använder.

0

per d

1 apr 2007 kl. 17:06

men så bra då charina…. !!
http://www.lakemedelsverket.se/Tpl/NewsPage____1259.aspx

men det gör alltså inte min fotvårdare utan hon anbefaller lamisil !!

och efter det här blir jag väl kallad lögnhals igen av charina….ss

0

!

Charina

1 apr 2007 kl. 17:23

Vad du vill , darling ;)

0

!

per d

1 apr 2007 kl. 17:25

skulle bara testa dig och se om du kunde hålla ditt tidigare löfte om att ignorera mig ! men det kunde du uppenbarligen inte klara. men när du väl är här så kan du ju be om ursökt för att ha kallat mig lögnhals !!

0

Kommer inte Micke snart

Botad

2 apr 2007 kl. 07:58

och “blockar “igen, så vi andra får växla visheter i GOD OCH VÄNLIG ton?

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone