Jag jobbar som personlig assistent åt en MS-sjuk kvinna som är 3 år äldre än jag själv är.
Rätt ok jobb iofs.
Går o pular hemma hos dem nästan som jag hade gjort det hos mig själv.
Har bott i deras lägenhet mellan Juni 79-o Januari 82.. Känns rätt skumt att gå hem borta om ni fattar hur jag menar.
Tina, jag tror att det är lugnt för även om det snöar kommer det att Tina. Vi kommer att vara äggade och ska göra allt för att slå Malmö FF. Det är dessutom lite speciellt i morgon för mig att debutera i Allsvenskan vid en ålder av 63 år och ha chans att göra en raketkarriär.
Risken är nog stor att publiken kommer att kasta ägg på mig dagen till ära och fastän jag är from som ett lamm kommer jag kanske att åka på en och annan smäll.
Glad Påsk!
Jag är undersköterska och skötare och har jobbat både inom akutvården och hemtjänsten. Pluggar just nu. Känner att jag vill ha en “plan B” eftersom det är så vanligt att vårdfolk får diverse krämpor. Tänk så hemskt att inte kunna traska runt i skog och mark…så jag tyckte att det var lika bra att göra något innan det var för sent. Men jag jobbar på mitt vanliga jobb en eller två dagar i veckan också.
Jag har varit vårdarbetare i hela mitt liv, den tredje i det här gänget med mentalskötarutbildning, (från Strängnäs).Fortsatte sen med sjuksköterske och vårdlärarutbildning. Är numera ålderspensionär och kan planera min tid som jag vill.
Jag jobbar mest med hundar, motionerar och tränar dem och ska snart ha en valpkull (om det vill sig).
hade ju lovat att lämna er för alltid, men kan inte stillatigande se på hur denne bengt sandh trummar ut sina ständiga lögner, eller det som han själv ander vara lustígheter ! för några dagar sedan var han allsvensk fortbollsspelare och nu är han helt plötsligt spårvagnsförare i ulricehamn. sannerligen en förvirrad man som hävdar att han är drygt 60 år !
Hej Joachim!
Jag ser att du kan din historia. Vet inte hur många städer utöver Göteborg som fortfarande har spårvagnstrafik. Hur är det i Norrköping? Nedlagt? Dessutom hade ju Helsingborg spårvagnar en gång i tiden och Stockholm också har jag för mig.
Självklart var det ett skämt och det tror jag att de flesta förstod men man kan ju börja undra…
Nej, allvarligt talat, jag tog ut min pension när jag fyllde 61 och mitt nuvarande yrke är, ja just det, inget alls.
Man har nog en rejäl portion tur och så väljer man kanske rätt i några korsningar, är inget speciellt märkvärdig för det ska du veta Hanzzon, ligger vanligtvis rätt lågt med vad jag jobbar med, , men, , i detta forum är väl alla välkomna, även de som gör en del mindre övertänkta utspel och utfall
vet fortfarande inte vad jag ska bli ... är utexaminerad tandläkare, jobbade med egen praktik i sju års tid, bytte till läkemedelskonsulent, och sen flyttade vi utomlands. På den tiden var Sverige inte med i EU så min examen var inte giltig. Eftersom jag är rätt språkkunnig har jag jobbat som översättare.
nu är fan ta mig måttet rågat här på denna site när någon börjar använda sig av en exakt kopia av min signatur som i meddelandet om helikopter pilot.
sannerligen ett osmakligt exempel av urkundsförfalskning som dregget kring bengt sand får ta på sig till 100 proc !!
efter det missbruket återstår bara för micke ett av 2 ting ! antingen lägga ner hela siten eller omgående införa signatur och registreringstvång !
utgår även från att micke omgående stänger av den ipadress som fullständigt gjort bort sig genom att missbruka min signatur !!
Hmm…tror inte jag skulle bli arg på riktigt överhuvudtaget på detta forum.
Nej, här känner man sig alltid så välkommen och ompysslad. Det kan bero på att en stor del av er arbetar inom vården! Det känns tryggt!
Själv arbetar jag som receptionist, restaurangbiträde, lokaluthyrare, kulturkoordinator, mötessekreterare, fakturahanterare, initierar och vägleder olika projekt…och (cicki T) har även inom dessa ramar lett en översättargrupp och gjort en del översättningar mellan svenska och engelska, bland annat (lyssna Jonnie!) alkohollagstiftningen! Ett drygt jobb med många snåriga paragrafer!
På fritiden är det musik och skogen som gäller.
Har även varit professionell musiker, (vad säger Bengt Sandh?) men det blir man tyvärr inte fet på i dagens Sverige så det får stanna på hobbynivå!
Tycker att svampguiden är ett förträffligt forum, som är alldeles för bra att bli arg på!
Ta det lugnt och bevara den fina kompisandan på detta fina forum, hälsar jag er alla!
jaså daniel persson, det tror du ! själv hoppas jag att mikael k fortast möjligt inför en inloggningsfunktion så att vi kan slippa denna typ av signaturmissbruk som dregget kring bengt sandh tagit hit !!
för övrigt kan man misstänka att gröna är ännu en version av bengt sandh, men medtanke på hur gröna beskriver sina sjukdomssymptom så blev gröna förmodligen steriliserad på 50 talet !
Hej hopp! Jo jag tyckte synd om cicki därför att hon verkade må dåligt av mitt inlägg. Är det så viktigt vad jag skrev?
Nej du per d, jag är ingen Bengt Sandh utan försöker bara konkurrera med honom med att vara lustig!
När jag hittar på något lustigt så går det rakt in i hjärtat på mej och så skrattar jag innerligt åt mitt skämt! Jättekul!
Steriliserad?? Nej, jag har 2 barn och fanns inte på 50-talet. Jag har till och med hittat en koralltaggsvamp!
Eeh…. har den här tråden också blivit ett forum för gnabb?
Jag jobbar som telefonist, kundbokare, kundservare och skadereglerare, samt inte minst som allsysslare. Tar de jobb som finns och lever för bär- och svampsäsongen, allt utom livet i skogen handlar bara om att dra sig fram. Ser fram emot de första små kantarellerna i juni :)
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.