0 371 visningar

18 svar

Dagens utflykt

gunhild

8 apr 2007 kl. 20:41

I morse tog jag en härlig sparktur runt sjön, stannade till vid ett gammalt laduvrak (bild 1)och där under torvtaknedhänget på granstockar fanns dom (bild 2), tredje bilden visar en björkstubbe vid sjökanten.

0

gunhild

8 apr 2007 kl. 20:52

Här ser ni vilket fint sparkföre jag hade.

0

hanzzon

8 apr 2007 kl. 21:37

hej gunhild.
vi har också en golden.
mvh

0

hanzzon

8 apr 2007 kl. 21:42

fler

0

hanzzon

8 apr 2007 kl. 21:45

ursäkta gunhild om jag har kommit lite ot. skulle naturligtvis ha startat en ny tråd.  :(
mvh

0

gunhild

8 apr 2007 kl. 23:00

Inga problem, min Zpacy fyller 4 år i dag din golden verkar lite yngre?

0

hanzzon

8 apr 2007 kl. 23:03

hur uttalar man zpacy?
smilla är 1.5 år, men på bilden yngre.
vad anser du om sönderavlingen av golden? finns det någon sådan?
mvh

0

hanzzon

8 apr 2007 kl. 23:04

kroppsligt har de väl sett likadana ut hela tiden? måste vara psyket isf.
mvh

0

hanzzon!

Nina A

9 apr 2007 kl. 00:47

Hihi! vad heter grisen???

0

hanzzon

9 apr 2007 kl. 01:35

hon heter alva och är en av tre minigrisar som bor här.
mvh

0

PiaFia

9 apr 2007 kl. 11:09

Jag har också Golden, härliga. Sönderavlade är dom väl inte riktig. Men det är väl som med många andra, kolla uppfödaren ordentligt, annars är det väl höfterna som brukar ställa till det.

0

Dagens utflykt , hanzzon

gunhild

9 apr 2007 kl. 16:34

Solstrimmans Conzpiracy är min goldens fullständiga namn. Zpacy är en förkortning och jag uttalar det Späjsy. Hon är HD-röntgad och ögonlyst u.a.

0

Tickorna...

gunhild

9 apr 2007 kl. 16:35

jag har på bild är rosenticka och slingerticka.

0

cicki T Belgien

9 apr 2007 kl. 17:21

underbara vovvar! Som du säger Gunhild, som du säger man måste ha koll på uppfödaren. Vi har två Berner Senner, en ras som blir mer och mer populär och som icke seriösa uppfödare försöker “krympa” till lägenhetsvovvar. USCH! Vår äldsta tik är STOR och har ett blått öga. Fick henne för halva priset med rekommendation att inte avla. Tänker trotsa allt vad kennelkubbar heter, nästa gång hon löper, och om hon vill, så får hon träffa grannens “Scott”...

0

Dagens utflykt , cicci

gunhild

9 apr 2007 kl. 17:24

hoppas bara att grannens hund också är en Berner sennen.

0

Dagens utflykt , cicci

cicki T Belgien

9 apr 2007 kl. 17:36

Haha, jodå, det är en skitfin Berner Senner kille!!!!Utan stamtavla men vem bryr sig?

0

gunhild

10 apr 2007 kl. 17:38

0

cicki T Belgien

10 apr 2007 kl. 17:44

Ja visst är dom fina! Tack Gunhild!

0

Johnny

11 apr 2007 kl. 13:08

Jag tog ju för givet att det var den sönderavlade golden som skymtade i bakkanten av bilden :-)

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone