0 299 visningar

3 svar

Svamp Nya Z

gunhild

10 apr 2007 kl. 08:11

En bild från en svampkompis på Nya Z. nån sorts champinjon
Dom verkar ha grönt i alla fall

0

Bo E

10 apr 2007 kl. 12:43

Jag har sett alla delar av “Sagan om Ringen” så jag vet oxå hur det ser ut.
Och visst hittade dom svamp i första filmen?
Minns inte om det var champinjoner, men nåt ditåt tror jag…

0

Nina H, Sthlm norr

10 apr 2007 kl. 14:08

Åhh, Nya Zeeland - Det börjar omedelbart fladdra i hjärttrakten. Vilket underbart land - var på resa där i 2½ mån för 18 år sedan. Tyvärr kunde jag inte så mycket om svamp då så jag har inte koll på vad som växer, men där finns nästan alla slags natur, från Söderhavstropiskt till norska fjordar och fjäll.
Bäst av allt - inga giftiga djur utom en högst sällsynt liten spindel (definitivt inte som den i Sagan om Ringen) som högst är i nivå med huggorm.
Och det är klart, det var lite läskigt när de svarta tjurarna rymde från sina hagar…..
Hjälp vad jag längtar tillbaka!!!

0

Jenny

10 apr 2007 kl. 20:10

Nya Zeeland är ett underbart land! Var där och pluggade en termin för snart 7 år sen och hoppas att jag nån gång kommer åka tillbaka. Underbar natur, som norska fjällen i söder, tropisk regnskog i norr och böljande gröna kullar med massor av får däremellan!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone