0 376 visningar

9 svar

Påsken är över

gunhild

10 apr 2007 kl. 08:53

Minus sex grader i natt, på nollan nu och snöfall, jag gruvar för att ta min dagliga morgonpromenad, vilket verkligen behövs efter allt påskgodisätande. Bifogar några mobilbilder från helgen. Visst ser väl fnösktickan ut som en riktig påskgumma? Första bilden är en granstubbe.

0

Eva

10 apr 2007 kl. 12:35

Är det en tickmussling du fångat på granstubben ?

0

Bo E

10 apr 2007 kl. 12:45

Häör höll det sig hyfsat fint fram till annandagen!
Då var det vitt på morgonen och eländet smälte inte bort på hela dan!
Inatt kom det ännu lite snöblask…blääää!

Nu ser det ut att vara tämligen borta men fortfarande snålblåsigt och ruggigt…brrrr!

0

...och våren är här igen!

Bengt Sandh

10 apr 2007 kl. 12:54

Kommer just hem från en härlig vårpromenad med lilla vovven. Han upplever livets första vår med allt vad det innebär: fjärilar, humlor, fåglar och allt annat spännande som kommer i hans väg.

Lite trött blev jag efter promenaden trots min ungdom

0

Bo i Örebro

10 apr 2007 kl. 13:12

Här är vintern tillbaks.

Men det ska bli bättre längre fram i veckan enligt prognoserna…

0

gunhild

10 apr 2007 kl. 14:00

Bengt har du gröna gräsmattor? Vad avundsjuk jag blir.

0

Bo i Örebro

10 apr 2007 kl. 14:06

Misstänker att det är plastgräset som är grönast idag.

Här är det ganska gråblekt och tämligen färglöst under ett flyende täcke av blötsnö...

några stackars krokusar sticker upp…

0

Bengt Sandh

10 apr 2007 kl. 14:28

Här i Västergötland är gräset alltid grönt…

0

Tina Nordberg

10 apr 2007 kl. 14:58

Har semestrat där många gånger på sommaren.Men vintertid när jag var där var det vitt.
Nattens snö har försvunnit nu, men kyligt är det.
Nu ska jag ut o jobba ett tag till.
Bengt får väl dra igång gräsklipparen ;)Vår får vila då grannens kor sköter gräsmattan.

0

Bengt Sandh

10 apr 2007 kl. 16:00

Ja du, Tina!

Först ska mossrivaren fram (tycker iaf Svea) sedan ska det gödslas och grejas och sedan är det dags att ladda för gräsklippning som är ungefär det roligaste jag vet. Vår granne är minst sagt dålig på att klippa sitt gräs så förra året när hösten hade börjat hämma grästillväxten var det dags för honom att för första gången skicka ut sin stackars 12-årige son för att köra klipparen.

Naturligtvis hade pappan satt sig på en stol vid tomtgränsen för att beskåda sonens hårda arbete. Jag kunde inte låta bli att kommentera situationen och frågade diskret: “Jaså, nu är det dags att bärga höet?”

Grannsämjan är god så det tålde han…

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone