Minus sex grader i natt, på nollan nu och snöfall, jag gruvar för att ta min dagliga morgonpromenad, vilket verkligen behövs efter allt påskgodisätande. Bifogar några mobilbilder från helgen. Visst ser väl fnösktickan ut som en riktig påskgumma? Första bilden är en granstubbe.
Kommer just hem från en härlig vårpromenad med lilla vovven. Han upplever livets första vår med allt vad det innebär: fjärilar, humlor, fåglar och allt annat spännande som kommer i hans väg.
Lite trött blev jag efter promenaden trots min ungdom
Har semestrat där många gånger på sommaren.Men vintertid när jag var där var det vitt.
Nattens snö har försvunnit nu, men kyligt är det.
Nu ska jag ut o jobba ett tag till.
Bengt får väl dra igång gräsklipparen ;)Vår får vila då grannens kor sköter gräsmattan.
Ja du, Tina!
Först ska mossrivaren fram (tycker iaf Svea) sedan ska det gödslas och grejas och sedan är det dags att ladda för gräsklippning som är ungefär det roligaste jag vet. Vår granne är minst sagt dålig på att klippa sitt gräs så förra året när hösten hade börjat hämma grästillväxten var det dags för honom att för första gången skicka ut sin stackars 12-årige son för att köra klipparen.
Naturligtvis hade pappan satt sig på en stol vid tomtgränsen för att beskåda sonens hårda arbete. Jag kunde inte låta bli att kommentera situationen och frågade diskret: “Jaså, nu är det dags att bärga höet?”
Grannsämjan är god så det tålde han…
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.