0 284 visningar

11 svar

Blommande vårhälsning.....

Tina Nordberg

13 apr 2007 kl. 08:51

från Orsta när de blåa Scillorna står i all sin prakt.De blyga violerna, inte många men kossorna hittade inte dem alla. Ha ha.

0

Tina Nordberg

13 apr 2007 kl. 15:17

Lade märke till något jag aldrig tänkt på förut. Scillan har blått
pollen. Såg en Bålgeting som knallade omkring på blommorna och den var alldeles blå. Men inte väntade den medan jag hämtade kameran.Fjärilarna är alldeles vilda idag de är med och fikar.

0

Maric

13 apr 2007 kl. 16:31

Scillorna blommar för fullt här oxå, och citronfjärilar finns i mängder bara idag.

0

Evus

13 apr 2007 kl. 18:17

Vilka härliga bilder….festligt att dom har blått pollen, det har inte jag heller tänkt på förut.

Jag har också fullt med scilla, violer och lite blåsippor i min gräsmatta nu.
Det är blott blått, blått och blått.
Härligt!

0

Lena M

13 apr 2007 kl. 18:45

Ja, vilken underbar dag det varit, fågelsång, vårblommor och värmande sol. Från tidiga morgon till framemot kvällningen har jag jobbat i trädgården, men imorgom blir det murkelsök.
Trevlig helg till alla !

0

gunhild

14 apr 2007 kl. 18:19

Vilka fina blommor ni gläder oss med, vi ligger lite efter med sommaren men vi kommer snabbt ifatt när vi får riktig vår. I dag har vi haft riktigt varmt och soligt och snödrivorna blir mindre. min bild från i dag visar den skogsstig ( 2 mil utanför Umeå)där jag tog min promenad och lyssnade på vårfåglarna.

0

Lena M

14 apr 2007 kl. 18:37

Men oj vad mycket snö fortfarande, här går det rasande fort, såg att forshytian håller på att slå ut nu.

0

Tina Nordberg

14 apr 2007 kl. 19:21

Svårt att tro att bor i samma land Gunhild. här är snön borta, men det snöade på pås aftonen.
Forsytian har delvis slagit ut här åxå. Vi ligger nog ganska lika till. Har du tagit vårdoppet?

0

Lena M

14 apr 2007 kl. 20:07

Nej usch, man blir så blöt och så måste jag ju kolla skillorna du pratade om , de hade blått pollen, märkligt.
Bo E fick mig att gå och lukta på mjöl i en annan fråga och alldeles rätt det var luktlöst.
Man lär sig någe nytt varje dag !

0

elisabeth

14 apr 2007 kl. 20:32

Saknar svampar

0

Elisabeth J

15 apr 2007 kl. 10:32

Det är inte jag Elisabeth J som har skrivit saknar svampar!

Det är roligt att se på alla bilder från naturen.

0

Gunilla

15 apr 2007 kl. 17:16

Å nu blommar de här åxå!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone