0 484 visningar

44 svar

PARASKAVEDEKATRIAFOBI

Bo Reyer

13 apr 2007 kl. 13:56

Är det någon på forummet som lider av denna åkomma idag?

0

Bengt Sandh

13 apr 2007 kl. 14:29

Fredagdentrettondeotur har jag inte haft hittills men dagen är inte över än. F.ö. kommer jag avsluta dygnet i Göteborg med att gå till Apple Hotel och kolla in och lyssna på Jerry Lee Lewis’ syster Linda Gail Lewis och hennes Rock’n'rollband. Hoppas att det inte för otur med sig.

Keep On Rockin’!

0

Maric

13 apr 2007 kl. 14:52

Äsch, har tom glömt bort att det är just den dagen.

0

Charina

13 apr 2007 kl. 14:58

Går inte att tänka så att det ska hända nåt , för då HÄNDER det säkert något… Det händer något varje dag, det är bara det att vi kan inte härröra det till en specifik datum så vi tänker inte så då.

0

Tina Nordberg

13 apr 2007 kl. 15:09

Japp, en ambulans surrade omkring här i dag, till slut stannade de och fråade om jag ringt efter dem.
Eftersom jag känner mig pigg kunde jag bara hänvisa till grannen som är gammal o inte pigg. Tråkigt.Samtidigt körde en annan ambulans förbi i full fart.
Ha en lugn helg.

0

per d

13 apr 2007 kl. 15:41

är det inte märkligt att bo och bengt inte kan hålla sig till svamp, mat och natur utan skall blanda in allt annat här. som tex pedofilivitsen som gjorde bo omöjlig här men försvarades vilt av bengt !!
sannerligen ett trist par, bengt och bo !

0

Totte Gbg

13 apr 2007 kl. 15:45

Wow ja det kan bara sluta bra den här dagen för dig med en sån musikupplevelse:)Lät ju häftigt!!!
Såg att det var förköp…

0

hanzzon

13 apr 2007 kl. 15:46

jag ser att Bo hänger på http://www.antikviteter.net.
där disskuteras det också om denna fobi.  :)
mvh

0

Bengt Sandh

13 apr 2007 kl. 16:06

Hej Totte!

Ska du möjligen dit? I så fall har jag en biljett över.

0

Grethe F

13 apr 2007 kl. 16:21

Jag afstod från att åka och handla HAHA har alldrig tänkt på det förut.Gick en lång tur i skogen i stället men som en sa dagen är inte över

0

Bengt Sandh

13 apr 2007 kl. 16:32

Ska grilla i kväll. Hoppas att inte gasolen löper amok och ställer till det denna otursstämplade dag. Det vore synd i så fall för till den grillade entrecôten blir det Karl-Johansvamp och en flaska Allesverloren Tinta Barocca och då skulle Alles vara verloren.

0

Bengt!

Totte Gbg

13 apr 2007 kl. 16:44

Kan jag nå dig på nån mejl ellet tele nummer?

0

cicki T Belgien

13 apr 2007 kl. 16:54

Du är kul du Bengt, alles kan inte vara verloren, för den tänkte du väl ändå inte grilla…

0

Bengt Sandh

13 apr 2007 kl. 17:02

Totte, jag kan inte uppge vare sig det ena eller det andra eftersom jag misstänker att det skulle missbrukas.

Däremot kan jag kontakta dig om du har någon säker väg. I annat fall kan vi bestämma tid och plats somewhere in Gothenburg. Jag är där vid 20.30-tiden, utanför Apple alltså. Om du är intresserad kan vi alltid identifiera varandra på sätt som vi kan komma överens om här.

Till Cicki:

Det tänkte jag inte på. Flaskan bör förvaras på säkerhetsavstånd, det har du just lärt mig.

0

Totte Gbg

13 apr 2007 kl. 17:05

du kan melja mig på tikka40@hotmail.com så får du mitt telenummer där…

0

cicki T Belgien

13 apr 2007 kl. 17:07

Bengt S om du vill kan du gå över min mail adress, christina.terase@skynet.be, jag har tottes mail

0

Bengt Sandh

13 apr 2007 kl. 17:26

Tack Cicki men det löste sig ändå.

Jag har mailat dig Totte, vi hörs.

0

Bengt

Totte Gbg

13 apr 2007 kl. 17:30

Skickat svar till dig Bengt.

0

Bo Reyer

13 apr 2007 kl. 17:44

Eftersom jag lider av denna mycket allvarliga åkomma går jag denna dag inte längre ut än till altanen.

Nu till en helt annan sak. Jag kan inte dra mig till minnes att jag lagt ut någon pedofilivits på forumet, vilket per d ständigt anklagar mig för. Om någon vet vad han syftar på så hör av er! Det räcker med ett datum för “förseelsen”, så att jag kan kolla upp det hela.

0

Bengt Sandh

13 apr 2007 kl. 17:46

Bo, jag tror att Michael K. raderade inlägget för ganska länge sedan. Det var ingen pedofilvits om man nu inte har en väldigt annorlunda fantasi, så mycket kommer jag ihåg.

0

Evus

13 apr 2007 kl. 18:23

Bo, gör som jag gjorde för en herrans massa år sedan.

Vad jag gjorde? Jo jag bestämde helt enkelt att fredagen den 13:e är en lyckodag, där med basta och punkt slut.

Funkar bra för mig!

0

Bo Reyer

13 apr 2007 kl. 18:32

Jag såg att även hanzzon besöker sv antiknätet. Under fliken allmänt där kan man i princip diskutera vad som helst som inte har med antikviteter att göra. Antikviteter är ju aktuella året om, men detta till trots är det ingen som retar upp sig. Om man har det minsta intresse för både nya och gamla antikviteter är forumet värt ett besök!
Varför måste vissa reta upp sig på att vi under lågsäsong diskuterar andra inte svamprelaterade frågor? Snart sparkar svampsäsongen igång igen och jag är helt övertygad om att svamprelaterade frågor då kommer att dominera forumet. Så här har det varit i många år, och jag är övertygad om att de flesta av er andra inte ser något fel med detta. Dessutom skapas det nya kontakter svampintresserade människor emellan även under lågsäsong. Jag har svårt att tänka mig att personer utan svampintresse söker sig hit.
Nu har jag orerat färdigt för idag.
Ha en trevlig helg!

0

Bengt Sandh

13 apr 2007 kl. 18:42

Visst skapar även ett svampforum kontakter utanför ämnet. I kväll ska jag sammanstråla med sign. Totte för att tillsammans eller var och en för sig lyssna på gammal god Rock’n'Roll.

0

Evus

Ja det här forumet är toppen för det mesta.

Titta nu bara vad roligt att Totte fick möjlighet att gå och lyssna på Linda Gail Lewis i kväll. Och det genom en kontakt i ett svampforum. Fantastiskt tycker då jag.
(och det på “lyckodagen” fredagen den 13:e :-))))

0

hanzzon

det samma bo!  :)
mvh

0

Maric

13 apr 2007 kl. 18:50

Åhhhh, antiknätet. *Sparat under favoriter just nu* :-)

0

per d

13 apr 2007 kl. 19:20

jovisst bengt. mikael k raderade bo reyers pedofilvits ganska omgående eftersom det är osmakligt och stötande med dylika lustigheter ! men uppenbarligen inte i din sjuka värld bengt !!

0

Totte Gbg

13 apr 2007 kl. 19:37

Javisst ska det bli kul! :)
Vad vore detta forum utan alla dessa ämnen när det är lågsäsong?
När det är högsäsong försvinner dom ändå under en tid, går i dvala som många svampar kanske man kan säga ;)

Jag ser fram emot att Mikael utvecklar denna site med fler ämnen än svamp. Det är ett levande fenomen detta med internet och det bara fortsätter att utvecklas….
Mikael har ju frågat en gång vad för mer änmen vi eftersökte så det har han ju redan.

Synd bara att en del förvann härifrån när det röts till om att det vara ett svampforum tycker jag för det har ju fortsatts att pratas annat ändå.

Ha en bra kväll ni ute i cyberrymnden fredagen den 13:e, det ska jag ha ;) fast i Rock’n'Rollens värld…

0

Daniel Persson

13 apr 2007 kl. 20:52

Att de verkligen har hittat på ett ord för ‘fredagen den 13:e’-fobi tyder kanske på att det finns lite för många ordbajsare med alldeles för mycket ledig tid…

Själv är jag paniskt rädd för att fastna med skosnöret i bildörren när jag parkerar för att se hockeymatch. Nån som vet vad den fobin heter?

0

Daniel Persson

13 apr 2007 kl. 20:54

Och för att undvika missförstånd: Ovanstående inlägg är absolut inte kritik mot dig, Bo, även om jag först trodde att du bara hittat på ett ord på måfå :) Men med en liten googling kan man ju konstatera att det är ett etablerat ord!

0

OSNÖREFAITDANSLAVOIRUREN

cicki T Belgien

13 apr 2007 kl. 20:59

ok som svar?

0

OSNÖREFAITDANSLAVOIRUREN

Daniel Persson

13 apr 2007 kl. 21:06

Lite fransk ton, mais oui? Fast du glömde suffixet ..FOBI. Myyyycket viktigt. Annars kan ju nån tro att jag trivs med skosnören i dörren… :)

0

OSNÖREFAITDANSLAVOIRUREN

per d

13 apr 2007 kl. 22:03

daniel, du ser vaöl bara rögle eller redhawks och då kan du ju lika gärna sitta fast med skosnöret i bildörren LOL !!!

0

OSNÖREFAITDANSLAVOITURENFobi

cicki T Belgien

13 apr 2007 kl. 23:08

Äsch, har “fixat till” rubriken! Fniss!

0

Bengt Sandh

14 apr 2007 kl. 01:46

Har just kommit hem miss i nassen efter en riktig rock’n'rollkväll i Göteborg där jag också hade nöjet att dela upplevelsen med bl.a. Totte Gbg. Trevlig tjej som det gick att prata med det mesta om även om snacket mest handlade om svamp när det nu gick att överrösta musiken. Tack Totte för trevligt sällskap!

God Natt önskar

0

Tina Nordberg

14 apr 2007 kl. 09:01

God morgon, o vilken morgon sen. Det blir frulle på balkongen.
Kul att ni hade en tervlig kväll Bengt o Totte.
Hade gärna varit med.

0

hanzzon

14 apr 2007 kl. 09:09

ja, vilken superhärlig vårmorgon. slog upp alla fönster och gjorde mig en obojfrulle, med nybakta scones. släppte ut alla djur och satte mig att dinera till detta naturens skådespel. allt blir mycket godare när man äter ute. mycket bättre än nyhetsmorgon.  :)

skall väl fortsätta att kantskära gräsmattan idag. fick avbryta igårkväll, då jag upptäckte att det inte blev så rakt och fint som jag hade tänkt mig. drick alkohol i måttliga mängder!  ;)

ha en störtskön lördag alla svampdiggare!
mvh

0

Maric

14 apr 2007 kl. 09:13

Alla djuren, Hanzzon? Berätta!

0

hanzzon

14 apr 2007 kl. 09:25

- golden retrievern smilla.
- tre minigrisar, alva, murphy och bilbo.
- tio dvärgkochinhöns med tuppar.
- två katter, tindra och tottan.
- en massa vaktlar.

mvh

0

Totte Gbg

14 apr 2007 kl. 09:33

Bra ös på Linda Gail Lewis!!! Kunde inte stå still :)
Vilken tur jag slängde ur mig en trevare bara sådär ;)
Bengt är en trevlig kille som gillar livet…lätt att prata med o gillar naturen:)
Tack själv Bengt för trevligt sällskap, det var riktigt kul det här:)!!!

Morgon rapport från…

0

hanzzon

14 apr 2007 kl. 09:36

mvh

0

Tina Nordberg

14 apr 2007 kl. 09:45

Härliga bilder Hanzzon.Underbar med all denna sköna vår. Men var det bara jag som hade så in i H….te med mygg igår kväll, ni vet de här.

Stulen bild

0

hanzzon

14 apr 2007 kl. 09:50

det där otyget känner jag igen.  :)
mvh

0

Tina Nordberg

14 apr 2007 kl. 10:30

Gamla bekanta? Nu ska jag ta i tur i vad jag hopas murkelmarkerna. Illa är att Gubben tagit med sig kamerna till USA o blir borta en hel vecka…......kommer nog att sakna Gubben mest.

0

Maric

14 apr 2007 kl. 11:11

Åhh, jag vill oxå ha grisar *går och kollar blocket*

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone