Fredagdentrettondeotur har jag inte haft hittills men dagen är inte över än. F.ö. kommer jag avsluta dygnet i Göteborg med att gå till Apple Hotel och kolla in och lyssna på Jerry Lee Lewis’ syster Linda Gail Lewis och hennes Rock’n'rollband. Hoppas att det inte för otur med sig.
Keep On Rockin’!
Japp, en ambulans surrade omkring här i dag, till slut stannade de och fråade om jag ringt efter dem.
Eftersom jag känner mig pigg kunde jag bara hänvisa till grannen som är gammal o inte pigg. Tråkigt.Samtidigt körde en annan ambulans förbi i full fart.
Ha en lugn helg.
jag ser att Bo hänger på http://www.antikviteter.net.
där disskuteras det också om denna fobi. :)
mvh
Totte, jag kan inte uppge vare sig det ena eller det andra eftersom jag misstänker att det skulle missbrukas.
Däremot kan jag kontakta dig om du har någon säker väg. I annat fall kan vi bestämma tid och plats somewhere in Gothenburg. Jag är där vid 20.30-tiden, utanför Apple alltså. Om du är intresserad kan vi alltid identifiera varandra på sätt som vi kan komma överens om här.
Till Cicki:
Det tänkte jag inte på. Flaskan bör förvaras på säkerhetsavstånd, det har du just lärt mig.
Eftersom jag lider av denna mycket allvarliga åkomma går jag denna dag inte längre ut än till altanen.
Nu till en helt annan sak. Jag kan inte dra mig till minnes att jag lagt ut någon pedofilivits på forumet, vilket per d ständigt anklagar mig för. Om någon vet vad han syftar på så hör av er! Det räcker med ett datum för “förseelsen”, så att jag kan kolla upp det hela.
Jag såg att även hanzzon besöker sv antiknätet. Under fliken allmänt där kan man i princip diskutera vad som helst som inte har med antikviteter att göra. Antikviteter är ju aktuella året om, men detta till trots är det ingen som retar upp sig. Om man har det minsta intresse för både nya och gamla antikviteter är forumet värt ett besök!
Varför måste vissa reta upp sig på att vi under lågsäsong diskuterar andra inte svamprelaterade frågor? Snart sparkar svampsäsongen igång igen och jag är helt övertygad om att svamprelaterade frågor då kommer att dominera forumet. Så här har det varit i många år, och jag är övertygad om att de flesta av er andra inte ser något fel med detta. Dessutom skapas det nya kontakter svampintresserade människor emellan även under lågsäsong. Jag har svårt att tänka mig att personer utan svampintresse söker sig hit.
Nu har jag orerat färdigt för idag.
Ha en trevlig helg!
Javisst ska det bli kul! :)
Vad vore detta forum utan alla dessa ämnen när det är lågsäsong?
När det är högsäsong försvinner dom ändå under en tid, går i dvala som många svampar kanske man kan säga ;)
Jag ser fram emot att Mikael utvecklar denna site med fler ämnen än svamp. Det är ett levande fenomen detta med internet och det bara fortsätter att utvecklas….
Mikael har ju frågat en gång vad för mer änmen vi eftersökte så det har han ju redan.
Synd bara att en del förvann härifrån när det röts till om att det vara ett svampforum tycker jag för det har ju fortsatts att pratas annat ändå.
Ha en bra kväll ni ute i cyberrymnden fredagen den 13:e, det ska jag ha ;) fast i Rock’n'Rollens värld…
Att de verkligen har hittat på ett ord för ‘fredagen den 13:e’-fobi tyder kanske på att det finns lite för många ordbajsare med alldeles för mycket ledig tid…
Själv är jag paniskt rädd för att fastna med skosnöret i bildörren när jag parkerar för att se hockeymatch. Nån som vet vad den fobin heter?
Har just kommit hem miss i nassen efter en riktig rock’n'rollkväll i Göteborg där jag också hade nöjet att dela upplevelsen med bl.a. Totte Gbg. Trevlig tjej som det gick att prata med det mesta om även om snacket mest handlade om svamp när det nu gick att överrösta musiken. Tack Totte för trevligt sällskap!
God Natt önskar
ja, vilken superhärlig vårmorgon. slog upp alla fönster och gjorde mig en obojfrulle, med nybakta scones. släppte ut alla djur och satte mig att dinera till detta naturens skådespel. allt blir mycket godare när man äter ute. mycket bättre än nyhetsmorgon. :)
skall väl fortsätta att kantskära gräsmattan idag. fick avbryta igårkväll, då jag upptäckte att det inte blev så rakt och fint som jag hade tänkt mig. drick alkohol i måttliga mängder! ;)
ha en störtskön lördag alla svampdiggare!
mvh
Bra ös på Linda Gail Lewis!!! Kunde inte stå still :)
Vilken tur jag slängde ur mig en trevare bara sådär ;)
Bengt är en trevlig kille som gillar livet…lätt att prata med o gillar naturen:)
Tack själv Bengt för trevligt sällskap, det var riktigt kul det här:)!!!
Morgon rapport från…
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.