0 273 visningar

16 svar

Inge svamp...Utan sorg!

Maric

13 apr 2007 kl. 20:28

Visst, detta är ett svampforum, men jag känner att jag har fått lite mer kontakt med några av er.
Idag, bara för en timme sedan vart jag så chockad!

En nära vän till oss har tagit livet av sig och detta för ett år sedan och vi har ej vetat något.

Minns tillbaks när vi bodde i förorten och han var en given gäst hemma hos oss. Hur många ggr han kramade om oss och sa att vi var hans bästa vänner.
Hur många kvällar han satt hos oss och pratade. Sista vi visste var att han separerade från sin fru och det tog hårt på honom.
Han valde dessvärre att hänga sig utanför sin dotters dörr :-(. Och det förstår jag inte…..........

R.I.P in peace Peppe, zigenare som du var….

0

hanzzon

13 apr 2007 kl. 20:50

hej maric.
jag är verkligen ledsen för denna händelse.
hoppas att våren kan hjälpa dig ur denna svåra stund.
jag älskar er alla!
mvh
hanzzon

0

cicki T Belgien

13 apr 2007 kl. 20:53

Så trist Maric! Och så grymt för dottern! Vissa saker förstår man bara inte!

0

Tina Nordberg

13 apr 2007 kl. 20:56

Fy vad tungt för alla.Tänker på dig.

0

Karin Z

13 apr 2007 kl. 20:58

Sorgligt…
Det krävs oerhört mycket för att ta ett så stort steg att avsluta sitt eget liv, men du får tänka att han tog detta stora steg med det bästa han hade i livet framför ögonen: sin dotter.

0

per d

13 apr 2007 kl. 21:15

karin z , skulle gissa att du behöver stöd eller samtalsterapi ! du gör en fullständigt sjuk tolkning !

0

cicki T Belgien

13 apr 2007 kl. 21:24

vad är din tolkning då per d?

0

Karin Z

13 apr 2007 kl. 21:37

Terapi?! Det får stå för dig, Per!

Att vilja ha det man älskar mest som sista syn… Inte helt konstigt. Samtidigt kan det också vara en önskan att bli upptäckt i sista stund.
En vän miste sin hustru på liknande sätt. Dock inte utanför sitt barns dörr men med barnens fotografier uppställda så att det var det sista hon skulle se i livet.
Jag ser det som ett sista farväl.

Sen är det upp till var och en att tolka det som man vill, Per.

0

per d

13 apr 2007 kl. 21:50

hänga sig utanför sin egen dotters dörr…. det tolkar jag som att det man vill är att straffa sin egen dotter för något….

0

Maric

13 apr 2007 kl. 22:00

Kan bara säga att barnen i familjen är förtvivlade. Dottern har flyttat från lägenheten, kunde ej bo kvar. Dottern tog över lägenheten från mig när jag bytte. Men det är ett antal år sedan.
Gaaah, det hela känns så overkligt, han finns på kort hos oss och vi hade så skoj, men han finns ej längre - scary!!!

0

Grethe F

13 apr 2007 kl. 22:06

Maric mina taker är hos dig. ja hans familj har det mycket svårt jag hoppas dom får all hjlp dom kan för att gå vidare i livet

0

cicki T Belgien

13 apr 2007 kl. 22:58

Maric, det finns ett uttryck på franska “courage” som betyder mer eller mindre “ha mod och jag tänker på dig”.

0

perd

14 apr 2007 kl. 06:42

vad har det med saken attgöra att han var zigenare? gör det det hela mer tragiskt eller ?

0

Lena M

14 apr 2007 kl. 07:11

Ja, det är mycket tragiskt och för dottern måste det vara svårt att komma över denna händelse. Kanske var det så som Karin Z var inne på, att han hoppades bli upptäckt i tid, annars förstår jag inte hur man avsluta sitt liv såsom han gjorde.
Bara för någon dag sedan läste jag att 1.300 perssoner tar sitt liv i Sverge årligen och mest män 18 - 40 år. Är det inte så att även psykvården har dragit ner på resurser och folk som söker hjälp får bara ett recept i handen.
Vi har ju en expert här på forumet, vad säger du, fungerar vården bra ?
Och Maric försök att gå vidare i ditt liv, att du är ledsen är ju förståeligt men du får inte belasta dig med något du inte hade kännedom om.

0

Susann

14 apr 2007 kl. 10:14

Jag håller med dig Per d

0

per d

14 apr 2007 kl. 10:25

för ordningens skull vill jag bara meddella att det var jag som av misstag signerade som perd och inte som annars per d !!

0

´Nopp, inte mer tragiskt (NT)

Maric

14 apr 2007 kl. 11:11

.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone