Visst, detta är ett svampforum, men jag känner att jag har fått lite mer kontakt med några av er.
Idag, bara för en timme sedan vart jag så chockad!
En nära vän till oss har tagit livet av sig och detta för ett år sedan och vi har ej vetat något.
Minns tillbaks när vi bodde i förorten och han var en given gäst hemma hos oss. Hur många ggr han kramade om oss och sa att vi var hans bästa vänner.
Hur många kvällar han satt hos oss och pratade. Sista vi visste var att han separerade från sin fru och det tog hårt på honom.
Han valde dessvärre att hänga sig utanför sin dotters dörr :-(. Och det förstår jag inte…..........
R.I.P in peace Peppe, zigenare som du var….
Terapi?! Det får stå för dig, Per!
Att vilja ha det man älskar mest som sista syn… Inte helt konstigt. Samtidigt kan det också vara en önskan att bli upptäckt i sista stund.
En vän miste sin hustru på liknande sätt. Dock inte utanför sitt barns dörr men med barnens fotografier uppställda så att det var det sista hon skulle se i livet.
Jag ser det som ett sista farväl.
Sen är det upp till var och en att tolka det som man vill, Per.
Kan bara säga att barnen i familjen är förtvivlade. Dottern har flyttat från lägenheten, kunde ej bo kvar. Dottern tog över lägenheten från mig när jag bytte. Men det är ett antal år sedan.
Gaaah, det hela känns så overkligt, han finns på kort hos oss och vi hade så skoj, men han finns ej längre - scary!!!
Ja, det är mycket tragiskt och för dottern måste det vara svårt att komma över denna händelse. Kanske var det så som Karin Z var inne på, att han hoppades bli upptäckt i tid, annars förstår jag inte hur man avsluta sitt liv såsom han gjorde.
Bara för någon dag sedan läste jag att 1.300 perssoner tar sitt liv i Sverge årligen och mest män 18 - 40 år. Är det inte så att även psykvården har dragit ner på resurser och folk som söker hjälp får bara ett recept i handen.
Vi har ju en expert här på forumet, vad säger du, fungerar vården bra ?
Och Maric försök att gå vidare i ditt liv, att du är ledsen är ju förståeligt men du får inte belasta dig med något du inte hade kännedom om.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.