Stämmer tyvärr alltför väl!!
Jag är ju etappansvarig för en etapp av Sörmlandsleden.
På etappen finns en gästbok där besökarna skriver in namn, sträcka, ålder osv…...
De flesta som går är över 40.
Inte alls ovanligt att ett helt gäng pensionärer vandrat den sammanlagt 16 km långa etappen.
Ungdomar är sällsynt.
Under de år jag varit etappansvarig är de lätt räknade.
Nåt gäng scouter som övernattat i skärmskyddet och nån gång en motvillig skolklass. de brukar synas bland kommentarerna hur tråååååååkigt det är att vara tvungen att vistas i naturen. För att inte tala om hur den etappansvarige (jag) ofta för ta reda på både det ena o det andra efter dom.
Jag har aldrig tyckt att naturen är tråkig.
Däremot var det en period typ mellan 20 till 40 år då man hade så förtvivlat mycket annat för sig med musik, uteliv etc. och mycket turnerande och mer umgänge än på senare år.
Därför blev det mindre tid för naturutflykter i grannskapet då.
Men är man ett naturbarn från början hittar man alltid tillbaka igen tror jag.
Viktigt att små barn kommer ut och får smak på den innan de får för många andra intressen.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.