Fantastisk grönska!
Mycket fina bilder.
Här uppe är kastanjerna på gång tillsammans med lönn och björk men de enda som slagit ut i löv ännu är häggen.
Plommonträdet på min gård blommar för fullt!
Är det nån slags syrener, blåregnet eller?
Vem riddaren är vet jag ej.
Dålig på belgisk historia.
Kan det vara någon av dedär merovingerkungarna som väl fick en hel tidsepok uppkallad efter sig, motsvarande det vi häruppe kallar vendeltid ca 600 - 750?
ja så lätt var det och rätt stavat Bo E. Finns en rolig historia om den här statyn. Den rika slottsfrun som byggde slottet (hennes man var en “bifigur”) samlade på starka kvinnor. Först beställde hon statyn av J.d’A. Sen lät hon en träskulptör snida en replik av den Heliga Birgitta som knäböjer i slottskapellet (ska se om jag kan smita in och ta en bild).Sen lät hon en konstnär måla ett porträtt av henne själv som hänger på honnörsplats i stoooora salongen och sen fanns det inga fler starka kvinnor! Hennes sonson säger att hade Mrs Thatcher levt då, hade slottsfrun nog låtit göra en byst (ha, ha) av henne!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.