Inger, Huddinge har mycket fina ställen med bâde Stenmurkla, Toppmurkla och Rund Toppmurkla. Ett âr plockade jag 4 stora IKEA kassar med Toppmurklor pâ samma ställe, det var i andra veckan i Juni. Stenmurklor finns det gott om (Om det har varit mycket väta) Ut och leta Inger:)
Hej Bo,
Ja i Huddingetrakten finns det massor av spännande svampar, bara man letar. Jag har hittat en del rödlistade svampar där och en Vecktryffel för ett âr sedan intill en hasselbuske. Jag har även hitta Rund Toppmurkla pâ Skeppsholmen och Djurgârden.
Hittade en bild på den på denna sida.
Mycket annat intressant oxå!
http://karl.soop.org/OSSF/galerie.html
Hej igen.
Jag har inte varit så mycket just i den skogen, har fått för mig att det är mycket folk som går där….kanske man skulle ta och pröva ändå.
Men däremot är jag ofta vid Sturehov. Jag kan verkligen rekommendera deras Slottscafé med god mat och gott fikabröd, ströva i den fina parken och ett besök på krukmakeriet vid sjön.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.