0 481 visningar

16 svar

INGER Huddinge

Svamptokig sen barnsben

18 apr 2007 kl. 16:32

Inger, Huddinge har mycket fina ställen med bâde Stenmurkla, Toppmurkla och Rund Toppmurkla. Ett âr plockade jag 4 stora IKEA kassar med Toppmurklor pâ samma ställe, det var i andra veckan i Juni. Stenmurklor finns det gott om (Om det har varit mycket väta) Ut och leta Inger:)

0

Bo E

18 apr 2007 kl. 16:53

Trevligt.

Huddinge?

Är väl Stockholmsområdet?

Verkar finnas mycket där.

0

Evus

18 apr 2007 kl. 17:03

Hej på dig Svamptokig sen barnsben.
Tack för tipset.

Huddinge är ganska så stort, jag bor granne….
Är det åt Skärholmshållet, eller Haninge….eller….?

Man skulle inte kunna få lite mer preciserat?  :-))))

0

Svamptokig sen barnsben

18 apr 2007 kl. 17:09

Hej Bo,
Ja i Huddingetrakten finns det massor av spännande svampar, bara man letar. Jag har hittat en del rödlistade svampar där och en Vecktryffel för ett âr sedan intill en hasselbuske. Jag har även hitta Rund Toppmurkla pâ Skeppsholmen och Djurgârden.

0

Svamptokig sen barnsben

18 apr 2007 kl. 17:10

Bakom Huddinge sjukhus finns det gott om Stenmurkla och Kantareller pâ hösten:-)

0

svamptokig

klas jaederfeldt

18 apr 2007 kl. 17:13

hej jag skulle vara lycklig om du kunde ge mej lokalen för vecktryffel så jag kunde få en chans att plåta den

0

svamptokig

Svamptokig sen barnsben

18 apr 2007 kl. 17:19

Skall försöka !
Kolla här i morgon…

0

svamptokig

Bo E

18 apr 2007 kl. 17:23

Hittade en bild på den på denna sida.

Mycket annat intressant oxå!

http://karl.soop.org/OSSF/galerie.html

0

Tack Bo !

Svamptokig sen barnsben

18 apr 2007 kl. 17:30

Min var lite mörkare, Verifirade den med mickroskâp(Sporerna)

0

Evus

18 apr 2007 kl. 18:36

Tackar för svar.:-)

Det är inte för nära Huddingevägen? Och andra trafikleder där?

0

Svamptokig sen barnsben

18 apr 2007 kl. 19:19

Jag vet faktisk, det var ett par âr sedan jag var där, men det finns mycket skog i Huddinge med olika miljöer, en ganska spännade.
Jag har hittat en del olika varianter av Jordstjärnor, Sà marken är inte allt för förorenad.

0

Annars finns...

Maric

18 apr 2007 kl. 19:21

Ställen kring Lida, bakom Tullinge som är rika på svamp.

0

Annars finns...Maric

Evus

18 apr 2007 kl. 19:32

Ja det är också i mina trakter.

(och dina också förut Maric   :-) )

Ja det finns många fina skogsområden här i kring.

Än så länge kanske man bör tillägga…......

0

Google map

Svamptokig sen barnsben

18 apr 2007 kl. 20:19

Hej Klas, jag kan maila dig fyndplatsen med hjälp av Google map. En Vän till mig hittade en tryffel där Pà 90 talet, Han rapporterade fyndet till Prof. Kers.

0

Evus

Maric

18 apr 2007 kl. 20:27

Du har så rätt så :-)
Har du kollat ställerna mellan vattenverket och sturehov?
Där finns massor med svamp, dels trumpetsvamp som jag själv dock ej hittat :-(

0

Google map

klas jaederfeldt

18 apr 2007 kl. 22:27

tackar för det
klas@jaederfeldt.com

0

Maric

Evus

19 apr 2007 kl. 18:14

Hej igen.
Jag har inte varit så mycket just i den skogen, har fått för mig att det är mycket folk som går där….kanske man skulle ta och pröva ändå.

Men däremot är jag ofta vid Sturehov. Jag kan verkligen rekommendera deras Slottscafé med god mat och gott fikabröd, ströva i den fina parken och ett besök på krukmakeriet vid sjön.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone