Började fundera på hur många arter jag lärt mig under hösten o vintern. Räknade igenom de jag har fotat o lärt mig sedan augusti. Det blev 56 arter, både ätliga, tickor, och andra oätliga svampar. Sedan har en hel del fastnat från era bilder dem har jag inga siffror på. Skulle vara kul att se dem alla i en hög på bordet.Denna kunskapsrikadom har jag er på forumet att tacka för.Berätta om era nytillskott.
Ja Tina det är åtskilliga svampar jag fotat under 2006 men att jag lärt mig alla dessa är att ta i. Några har fastnat i minnet men det gäller att hela tiden uppdatera de nyvunna kunskaperna, är rädd för att jag kommer att fråga om och om igen.
Ser framemot ännu ett spännande svampår tillsammans med * och alla duktiga forumdeltagare.
Instämmer med föregående inlägg!
Lätde mig många nya arter via forumet förra året, stor kragskivling t ex var ny både som fynd och som provsmak.
Frostvaxskivlingen kände jag nog till men har aldrig ätit så många som i höstas-vintras, sak samma med vinterskivlingen och slöjskivlingen, när jag väl vågade smaka sistnämnda!
Ett bra forum och en extraordinär svampsäsong må jag säga var en trevlig kombination!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.