0 289 visningar

10 svar

Härligt!

Britt

22 apr 2007 kl. 23:08

Vad skönt att svamppratet börjar blomstra här igen. Hjälps nu alla åt och lägg ovidkommande prat på hyllan och skriv om vårt gemensamma intresse: SVAMP

0

cicki T Belgien

22 apr 2007 kl. 23:17

Håller med, Britt! Kan tyvärr inte bidra med mycket. Torrt i markerna så mina bebismurklor har inte vuxit, dom har snarare krymt. Funderar nästan på att ta med mig en kanna med vatten och vattna…

0

Britt

22 apr 2007 kl. 23:19

Nöden är uppfinningarnas moder. Konstbevattning är väl enda utvägen om detta torra väder fortsätter.

0

cicki T Belgien

22 apr 2007 kl. 23:26

Why not, varför inte testa? Hoppas bara ingen ser mig i skogen med vattenkanna, fniss!

0

Samma tanke

Enelie Lkpg

22 apr 2007 kl. 23:35

Jag har varit på väg hela helgen att gå ut med vattenkanan i den närmaste skogen där jag har små stenmurklor.
Men, men..vad ska grannarna säga om de ser mig?!?
Jag tror jag tar mig en tur med vattenkannan imorgon i alla fall.
:)

0

Samma tanke

cicki T Belgien

22 apr 2007 kl. 23:42

Gör du det, grannarna får tänka vad dom vill;)

0

Samma tanke

Enelie Lkpg

23 apr 2007 kl. 00:01

;)

0

Jag har vattnat många gånger!

Elisabeth J

23 apr 2007 kl. 00:22

Hej!

Jag tänkte en sommar när det var så torrt och en svamp som var sällsynt att den skulle komma upp men det lyckades inte den gången.

Däremot så har jag vattnat ett mycel där en sällsynt Ramaria fingersvamp växer och förra året är jag övertygad att hade jag inte vattnat så hade den aldrig kommit upp.
Jag hade en 10 liters vattendunk med mig vid flera tillfällen, men då var det ganska nära en väg!

0

Bo Reyer

24 apr 2007 kl. 09:28

Det finns ett sätt att på ett naturligt sätt konstbevattna svamp samtidigt som man tillför vissa gödningsämnen. Gissa! Som en liten ledtråd kan jag säga att det eftersökta ordet rimmar på gissa.

0

Härlig kväll

Svamptokig sen barnsben

24 apr 2007 kl. 10:41

Ja, snart blir det torrt i markerna, nu börjar tempraturen stiga, igâr kväll var det 22 grader. Tyvärr har vi ont om vatten även on vi har haft ovanligt mycket regn nu i vâr.

0

Tina Nordberg

24 apr 2007 kl. 10:51

Dra nerbyxorna o kompremissa.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone