0 256 visningar

10 svar

Älskad gammelgranskog

gunhild

23 apr 2007 kl. 19:09

Just hemkommen från en vandring efter en liten bäck genom gammelgranskog. Bilderna tagna med min mobil som jag inte riktigt kommer överens med.

0

Bo E

23 apr 2007 kl. 19:15

hoppsan…

bild 3 var på en märklig ticka…om det nu är en svamp?

Ser mer ut som en rostig järnring på min skärm och med min synskärpa i alla fall!

0

Hanzzon

23 apr 2007 kl. 19:40

Bild 1 ser ut som två gamla tickor med käpp, som sitter och ljuger om gamla tider.  :)
Mvh

0

Lena M

23 apr 2007 kl. 19:50

Idag var det skönt väder att strosa i skogen, eller hur, men det är inte många arter man ser.

0

Elisabeth J

23 apr 2007 kl. 21:10

Är det talltickor på den första?
Eller vad är det för svamp vet du?

2 ?

3 är trädet en björk?

0

gunhild

23 apr 2007 kl. 21:57

Joo det var skönt i skogen i dag vi har plusgrader nu. Dom två första växer på gran alltså inte tallticka Det tredje är en allåga. Det fanns också gamla sälgar. En till på gran och en bild av sälg.

0

Irene A

24 apr 2007 kl. 08:02

Föreslår granticka, rotticka, och eldticka som en hackspett har hackat av kanten på.
Den sista på gran ser märklig ut. Jag har aldrig sett något med liknande färger.

0

Älskad gammelgranskog Irene

gunhild

24 apr 2007 kl. 09:45

Intressant att det är en rotticka den är jag inte säker på ska hem nu och läsa på.Det är en intressant granskog jag gick i i går. Är just nu uppe i stugan men ska hem till Kåddis en vända. sista bilden på granlågan är ju dålig, jag är inte så säker på mobilkameran, måste nog tillbaka och ta en bättre bild.

0

gunhild

24 apr 2007 kl. 11:35

Här kommer en bättre bild på granlågan det är väl granticka även här?

0

Irene A

24 apr 2007 kl. 11:45

Kors vilken skillnad det blev på färgerna! Nu tror jag också att det är granticka.

0

Bo E

25 apr 2007 kl. 15:26

Nu blev “järnringen” skarpare eller så ser jag bättre idag!

Jo, visst är det en ticka av nåt slag…

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone