0 286 visningar

11 svar

För torrt

Lena M

1 maj 2007 kl. 12:30

och kallt tror jag att det är, för det är ingen fart på murklorna här. Kollade ett ställe där jag förra året plockade ett fyrtiotal, men inte en enda. Tre på ett tvåårigt hygge såg jag och blåbärsris som börjar att blomma. Mängder med skogsviol i de sandiga spåren efter skogsmaskinen.

0

Grethe F

1 maj 2007 kl. 14:30

Samma här var ute i går ingen svamp men en del blommar så inga blåbär i blom

0

ELd

1 maj 2007 kl. 14:52

Hejsan! var ute i en timme idag, gubben och jag. Murklor fanns det, men i skydd av rotvältor, lite mer regn så.... Hittade förresten ca 7 kg.

0

Grethe F

1 maj 2007 kl. 15:07

7 kilo hvar i Sverige är det, jag bor i Skåne

0

Gunilla

1 maj 2007 kl. 16:48

Inga 7 kg men alla i samma välta. Lägger in ett recept åxå.

0

Lena M

1 maj 2007 kl. 18:25

Men vad jag förstått bor du ca tjugo mil längre söderut än mig. Då kommer de säkert här också, om en vecka eller två, eller tre.
Kanske ?

0

Gunilla

1 maj 2007 kl. 18:33

Utanför Strängnäs ja-kanske 20 mil. Var bor du då? Har plockat några veckor nu.

0

Lena M

1 maj 2007 kl. 18:39

Emellan Gävle och Falun

0

Morgan

1 maj 2007 kl. 19:25

Här i Nyköpingstrakten är det ganska torrt, men murklor finns det och de är ganska stora.

0

Helena A

1 maj 2007 kl. 19:45

Det är VÄLDIGT torrt i Malmköpingtrakten.
Murklor har det varit gott om men de börjar vara torra nu.
Vill ha REGN!!!!!!!

0

ELd

1 maj 2007 kl. 20:58

Vi hittade våra i småland, 5 mil söder vimmerby ca.

0

Bo i Örebro

2 maj 2007 kl. 13:55

Var ute igår igen

trakterna vid Esplunda och Myrö

Några bruna bläcksvampar och torra tickor

inget annat

Trots ganska fuktig sank mark här och där

Men uppe på hyggen och i tallskogen torrt så det knastrar och lite för kallt på nätterna tror jag

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone