0 305 visningar

9 svar

Bäckmurkling och humla

Ingemar

2 maj 2007 kl. 22:12

Det är inte lätt att hitta så mycket annat än ticker och skinn men jag såg att bäckmurklingen var på gång.
Tänkte visa den akrobatiska humlan också som klamrar sig fast upp och ned på blivande blåbär. Hur den nu bär sig åt kan man undra.

0

Enelie Linköping

2 maj 2007 kl. 23:04

Där ligger man allt i lä, när det gäller akrobatiken.

Du, och alla andra här på forumet, tar så fantastiska bilder.
Jag är så uråldrig med foto så jag använder fortfarnde en systemkamera.
Kanske dags för mig att tänka om om börja digitalisera mig?

0

Nina A

2 maj 2007 kl. 23:04

Vilken otroligt fin bild du tog på humlan!du måste ha legat på marken, såtillvida du inte har vridbar display? vad använder du för kamera?

0

Nina A

2 maj 2007 kl. 23:06

Enelie
digitalkameror är relativt billiga-speciellt om man inte vill ha proffskamera utan en helt vanlig bra

man blir bortskämd med att kunna radera dåliga bilder :)
tycker absolut att du kan skaffa en digitalkamera!du kommer inte att ångra dig :D

0

Enelie Linköping

2 maj 2007 kl. 23:10

Det är faktiskt först här på forumet som jag har blivit intresserad av digitalt foto efter att ha sett alla fantastisk bilder.
Så enkelt, att slippa skicka till framkallning.
Förhoppningsvis så är det också ganska lätta tt lära sig redigera också.
Jag tar ditt råd till mig.

0

Ingemar

2 maj 2007 kl. 23:40

Nja, jag använde nog mest knän och armbågar för att komma i position, Nina. Jag hade en huggorm i tankarna också som hade krypit in i blåbärsriset strax bredvid. Den hade för övrigt liggat helt stilla ett par meter ifrån mig medans jag fikade. Som vanligt kunde jag inte låta bli att ta några kort på den medan den väste tillbaka. Så här mycket orm som jag sett i år hittills har jag aldrig sett tidigare.
Jag använder en Canon 400D som är en digital systemkamera.

0

Tina Nordberg

3 maj 2007 kl. 08:45

Härliga bilder. Tur att det fanns två blommor med passande avstånd. Annars hade humlan fått problem.

0

cicki T Belgien

3 maj 2007 kl. 14:44

Enelie, gå in på Icakuriren.se och sök på digitalkamera. För en tid sedan hade dom en rätt bra artikel just för amatörer som ville köpa digitalkamera. Själv fick jag en i julklapp och nu fotar jag hej vilt. Gör ju inget om bilderna går åt skogen. Det tar en stund att lära sig med det är buskul!

0

Enelie Linköping

3 maj 2007 kl. 21:24

Tackar för tipset Cicki.
Jag har precis börjat fundera på att skaffa mig digitalkamera (efter besöken på det här forumet!).
Det är bra att få tips om var man kan hitta info.

0

Bäckmurkling och humla -- Enelie

Affe Nv Skåne

4 maj 2007 kl. 02:39

Ett litet tips är att du köper en kamera som är lätt att använda och ha med sig. Bättre att byta upp kamera när man trimmat in sig än att tröttna innan man lärt sig…

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone