0 277 visningar

15 svar

En doublé!

Bengt Sandh

4 maj 2007 kl. 21:54

I dag hade jag glädjen att hitta både toppmurkla och stenmurkla. Tyvärr var toppmurklorna bara två till antalet mot 15-20 tidigare år men det beror nog på den envisa torkan. Stenmurklorna var stora som hus och var jättegoda råa men jg ha läs at dåm e giftklkj knske int bra lsölekldfö. Puuuuh!

0

Svamptokig sen Barnsben

4 maj 2007 kl. 21:57

Grattis, kul ändâ, oavsätt antal:)

0

Morgan

4 maj 2007 kl. 22:03

Aj då Bengt..
Blev det magpumpning nu?
Börjar bli torrt här med nu, men hoppas på lite regn i helgen, för murklor finns det.
Nice to see you by the way!

0

Gunilla

5 maj 2007 kl. 07:33

Hej och välkommen tillbaka! Var det där vi letade?

0

Charina

5 maj 2007 kl. 07:41

Kul att “se” dig här igen Bengt!

0

Bo Reyer

5 maj 2007 kl. 10:12

All svamp går att äta, men vissa äter man bara en gång.
Välkommen tillbaka Bengt!

0

Bengt Sandh

5 maj 2007 kl. 10:20

Hej Gunilla!

Ja, det var där vi letade. Tråkigt att marken är förstörd av jeepfolket men de ska väl ha sitt.

0

Gunilla

5 maj 2007 kl. 10:41

Kul att inte jeepfolket förstört allt i alla fall!

0

Affe Nv Skåne

5 maj 2007 kl. 21:37

Tjena Bengt.

0

Maric

5 maj 2007 kl. 22:57

Välkommen tebaks. Då hoppas jag att även herr per d är lika välkommen. *rättvisa*

0

Bengt Sandh

5 maj 2007 kl. 23:03

Tjena på dig själv, Affe!

Det kanske inte är så intressant men Svea och jag har varit i Lübeck och käkat Niedereggermarzipan och letat efter svamp i vartenda hörn av Nordtyskland utan minsta framgång så vi reste hem igen.

Jag vill inte bifoga bilder.

0

Evus

5 maj 2007 kl. 23:30

Jag säger också hej till dig igen Bengt.

Och du, hälsa till Svea.

Ni är väl ganska så nygifta, eller? :-))))

0

Bengt Sandh

6 maj 2007 kl. 01:30

Hej Evus!

Tack, tack. Ja, de stämmer. Lübeckresan var vår bröllopsresa och vi blev ovänner redan på båten dit. Det var nära att jag fick på båten men jag räddade situationen genom att köpa ett årskort till alla framträdanden av en tysk bompabompaorkester vid namn Die Deutsche Tuba Trumpetschwamp Pfifferling und Lederhosen Orkester. (DDTTPLO). Svea älskar sådan musik och därmed fortsätter äktenskapet som planerat.

0

Tina Nordberg

6 maj 2007 kl. 09:40

Hej o grattis Bengt.

0

Grethe F

6 maj 2007 kl. 09:41

Grattis Bengt och Svea

0

PiaFia

6 maj 2007 kl. 09:43

Grattis på er!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone