0 304 visningar

19 svar

REGN!!!!

Morgan

7 maj 2007 kl. 08:03

Här i Nyköping renar det idag!!!
Det finns hopp!

0

Tina Nordberg

7 maj 2007 kl. 08:09

Här i Kolsva har det regnat på morgonkulan. Det är fortfarade mulet , kanske det kommer en skvätt till. Hoppas.

0

Lena M

7 maj 2007 kl. 08:50

Regn som bara kan anas här i Gästrikland, blåsigt och grått. En rejäl rotblöta vore önskvärd och sedan värme på de då kanske det satte fart på växtligheten.

0

Helena A

7 maj 2007 kl. 09:15

4 mm hittills utanför Malmköping.
Just nu uppehåll men förhoppningsvis kommer det mera.

0

Elisabeth J

7 maj 2007 kl. 09:24

Här Gullspång har det bara kommit ett par mm inatt idag är det blåsigt och kallt men de har lovat mer regn imorgon.

0

Jonas A

7 maj 2007 kl. 10:31

I Stockholm kom det en skvätt i förrgår kväll, och nu har det regnat hela morgonen hittills. Hoppas det fortsätter ett tag.

0

Bo E

7 maj 2007 kl. 14:58

här i örebro har det regnat en skvätt i natt och en ännu minddre skvätt vid lunchtid.

hoppas på mer, men nu spricker det upp istället…

0

Evus

7 maj 2007 kl. 17:36

Här i Botkyrka har det regnat av och till under dagen. Nyss fick vi världens hagelskur som kom både ovanifrån och på tvären.
Jag bifogar en bild på hur himlen såg ut strax efter.

0

Lena M

7 maj 2007 kl. 17:42

Ja det var vackert Evus.
Två ynka mm regn har det kommit, ibland är himlen alldels blåsvart för att om en stund skifta i blått och solsken.

0

Tina Nordberg

7 maj 2007 kl. 18:00

Ståtligt Lena.

0

Affe Nv Skåne

9 maj 2007 kl. 02:21

Tjusig bild!!!

Här har det kommit en hel del regn sista 2-3 dagarna, kan tyvärr inte kolla hur mycket för lillan har lekt sönder regnmätaren… Men uppskattningsvis 20-30 mm.

0

Tina Nordberg

9 maj 2007 kl. 08:06

Här regnar det idag.

0

Helena A

9 maj 2007 kl. 08:57

Utanför Malmköping har det kommit 7 mm de senaste två dagarna.
Igenmulet idag men ännu inget regn tyvärr

0

REGN!!!! Evus

gunhild

9 maj 2007 kl. 09:30

Vilken härlig bild, jag riktigt känner hur det doftar från de blommande träden. Här har också det efterlängtade regnet kommit. Måste ut och köpa näring till gräsmattan där mossan håller på att ta över.

0

REGN!!!! Evus

Lena M

9 maj 2007 kl. 09:40

Mossa som är så vackert och skönt att gå på! Förmodligen försöker jag att döva mitt samvete eftersom jag tycker de, hinner och vill inte göra något åt det.
4000 kvm tomt, om så hann jag aldrig gå i skogen.

0

REGN!!!! Evus

Evus

9 maj 2007 kl. 09:55

I dag är det igengrått, men inget regn….ännu…..
Vi ska också ta tag i vår gräsmatta i dag. Inte så mycket för mossan, där har vi nog gett upp, men vi måste ändå ta bort en massa gula fläckar ( man undrar hur dom uppstår) och så nytt på tomma fläckar.

Dags att gå ut….:-)

0

Bo Reyer

9 maj 2007 kl. 11:55

I Sala regnade det på morgonen och en bit in på förmiddagen, så jag införskaffade en regnmätare på förmiddagen. Tro det eller ej. Jag hann hem i lagom tid för att få se himlen spricka upp och solen titta fram. Vad har jag ställt till med? Om det inte hjälper med regndans lämnar jag tillbaka mätaren i morgon.

0

Grethe F

9 maj 2007 kl. 17:31

Bo utmana inte ödet nu får vi ingen regn när du har handlat regnmätere

0

Lena M

11 maj 2007 kl. 12:41

Ynka fyra mm har kommit under natten och temperaturen är elva grader så det finns nog ingen svamp som vågar sig upp ännu.
Tur att det finns i frysen så nu står en köttgryta och puttrar på spisen där både karljohan och rödgultrumpetsvamp skall ingå.Nyplockad rabarber till paj blir det också, ja man får roa sig så gott det går.
Få se om nån av er gör några fynd i helgen, toppmurklor eller vårmusseron kanske, det verkar vara regningt neröver landet, stämmer det ?
Ha en trevlig helg vad ni hittar på. Lena ( och inget annat )

0

Majmodig

11 maj 2007 kl. 21:24

Nu längtar jag faktiskt efter sol o lite värme för nu har det regnat och varit kallt bra länge här i Göteborgstrakten. Men det är väl med vädret som med livet i allmänhet, ingenting är rättvist och aldrig bli man nöjd!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone