I dag är det igengrått, men inget regn….ännu…..
Vi ska också ta tag i vår gräsmatta i dag. Inte så mycket för mossan, där har vi nog gett upp, men vi måste ändå ta bort en massa gula fläckar ( man undrar hur dom uppstår) och så nytt på tomma fläckar.
Dags att gå ut….:-)
I Sala regnade det på morgonen och en bit in på förmiddagen, så jag införskaffade en regnmätare på förmiddagen. Tro det eller ej. Jag hann hem i lagom tid för att få se himlen spricka upp och solen titta fram. Vad har jag ställt till med? Om det inte hjälper med regndans lämnar jag tillbaka mätaren i morgon.
Ynka fyra mm har kommit under natten och temperaturen är elva grader så det finns nog ingen svamp som vågar sig upp ännu.
Tur att det finns i frysen så nu står en köttgryta och puttrar på spisen där både karljohan och rödgultrumpetsvamp skall ingå.Nyplockad rabarber till paj blir det också, ja man får roa sig så gott det går.
Få se om nån av er gör några fynd i helgen, toppmurklor eller vårmusseron kanske, det verkar vara regningt neröver landet, stämmer det ?
Ha en trevlig helg vad ni hittar på. Lena ( och inget annat )
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.