0 312 visningar

18 svar

Toppen!

Per L

11 maj 2007 kl. 14:23

Vilken underbar dag. Solen strålade och jag och min flickvän var på väg på en liten söndagsutflykt till en skog som vi fått ett hemligt tips om. Första riktade försöket på toppmurklan. Fyllda av förväntningar gick vi timme efter timme i backar, dikeskanter och traktorspår. Inte ett liv och det blev dags att tänka på hemresa, vi gav helt enkelt upp! Men vad är det där alldeles bredvid? Vi trodde inte våra ögon. Där stod det minsann en toppmurkla helt fräckt. Och en till och en till. Sju stycken blev det efter lite krypande i skogen. Nollan är spräckt och Toppmurklan är vår nyaste superfavorit! Snart fler försök…

0

Nina H, Sthlm norr

11 maj 2007 kl. 14:38

Man kan väl få fråga var i Sverige denna hemliga skog finns. Undrar bara om det är dags att börja spana i Stockholmstrakten? Om man kollar svamprapporterna så långt bak som går finns ytterst få i Stockholmstrakten. Märkligt!

0

Lena M

11 maj 2007 kl. 14:45

Grattis till er !
Här är det ingen ide att titta efter dem ännu, i slutet av maj kanske om det kommer regn / solsken.

0

Per L, Göteborg

11 maj 2007 kl. 15:05

I västergötland.

0

Tina Nordberg

11 maj 2007 kl. 15:27

Grattis.

0

vart har Per d tagit vägen

klas

11 maj 2007 kl. 15:34

jag saknar honom faktiskt

0

Maric

11 maj 2007 kl. 15:40

Saknar honom jag med. Han är avstängd, hur länge vet jag inte.

0

cicki T Belgien

11 maj 2007 kl. 19:17

och vem är du klas?
Det är Micke som jobbar som en tok med detta forum. Och det är hans beslut. Sluta provocera!

0

Maric

11 maj 2007 kl. 21:13

Oj, jag ser inte att någon provocerar någon. Och varför ifrågasätter man genast ett nytt nick? Inte så djävla konstigt att man känner sig ovälkommen på detta forum!!!

0

Daniel Persson

11 maj 2007 kl. 21:18

Micke har specifikt bett om att vi inte ska kommentera avstängda personer eftersom de inte har någon möjlighet att gå i svarsmål.

Kanske det Cicki menade, Maric, och det tror jag att klas känner till också eftersom han känner till personen i fråga.

0

Maric

11 maj 2007 kl. 21:27

När vi ändå *pratar* om per d…..Märkligt att Bengt fick komma tillbaks fast inte per d! Rättvisa, var finns den?

0

Göran H

11 maj 2007 kl. 21:44

För det första skall det vara per d , inte Per d. I övrigt skall du Maric, inte snacka om “rättvisa”
för det har du ingen koll på !!!
Basta.

0

cicki T Belgien

11 maj 2007 kl. 21:48

Maric, det här är Mickes beslut och det här är hans forum. Jag tar inte sida. Men vill du ta upp det hela till diskussion, maila Micke och prata med honom så får du säkert en vettig förklaring.

0

Maric

11 maj 2007 kl. 21:50

Vilket härligt forum det här är….

0

Till Göran H

Maric

11 maj 2007 kl. 22:01

Oj, att man kan bli så frustrerad över ett litet p/kontra stort D, det visste jag inte.
Okej, jag har ingen koll….Men du, basta, det kan jag. På riktigt finskt vis!!! :-)

0

Till Göran H

Göran H

11 maj 2007 kl. 22:41

Jag blir inte frustrerad, men jag vet en som blir, om man inte skriver rätt. Jag vet också vad som menas med BASTA. Jag vet också att du är finnkärring (i positiv bemärkelse) många av mina
kompisar kommer från Österbotten.
Jag vill bara att du skall lugna ner dig lite, sluta tjafsa med ditt favoritord “rättvisa” och låta Gudrun köra med det,  Jag passerar Trosta-korset fem dagar i veckan och om du vill kan jag bromsa in och förklara för dig vad jag menar. Har du dubier kan du maila på emil@mbox362.tele2.se    

0

Per d!

klas

12 maj 2007 kl. 19:43

jag undrade ju bara var jan tagit vägen, visste inte att Micke stängt av honom och Bengt sand, men varför är dpå bengt kvar i forumet?????

0

Bengt Sandh

13 maj 2007 kl. 13:39

Betr. min avstängning så var den tidsbestämd till 2 veckor och mitt “straff” är nu avtjänat.

Jag kommr definitivt inte bidraga till någon dålig stämning här i fortsättningen, det kan jag garantera.

0

Mikael Lindqvist

13 maj 2007 kl. 16:25

Det gör inte jag.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone