0 425 visningar

30 svar

Efterlysning: Svart pokalmurkla

Hans v E

16 maj 2007 kl. 21:38

Helvella queletii. Den som sett denna rara svamp i färskt tillstånd nu inom 15 mils avstånd från Stockholm ombeds svara här!

0

klas jaederfeldt

16 maj 2007 kl. 22:00

jag har sett den, men det vet du

0

Klas

Hans v E

16 maj 2007 kl. 23:26

Jodå, jag vet, jag skrev NU.

0

Michael Krikorev

18 maj 2007 kl. 21:46

Kanske kan vara värt att kolla upp Evas inlägg:
http://svampguiden.com/forum_visa.asp?inr=60072&fnr=1

0

Bengt Sandh

19 maj 2007 kl. 01:31

Anträffar man pokalmurklan po kalhyggen?

Jag vet att i Göteborg växer den på Kal.

0

Hans v E

19 maj 2007 kl. 09:07

Kul Bengt.

0

Lars G

19 maj 2007 kl. 09:11

Otroligt kul Bengt…

Om man går i mellanstadiet vill säga! Låt oss slippa dina försök till banala skämt.

0

Bengt Sandh

19 maj 2007 kl. 17:56

Hej Lars G!

Jag menar inget illa. Vi har olika humor vi människor och det är väl för väl. Jag var i mellanölstadiet kl ½ 2 på natten när jag skrev detta i dina ögon dåliga skämt. Hoppas att du inte är alltför sur för det.

Hälsningar

0

Lena M

19 maj 2007 kl. 18:07

Bengt, de finns nog ingen som är sur på dig, ibland är dina ordvrängningar roliga, ibland förstår jag inte så mycket men de är kanske mitt ” fel “. Fortsätt du att skriva om d.i.v , det roar somliga retar en del men så är det här i livet.

0

cicki T Belgien

19 maj 2007 kl. 18:09

jag tyckte i alla fall att det var fyndigt :)

0

PiaFia

19 maj 2007 kl. 18:46

Tyckte också att den var rolig ;))

0

Charina Halland

19 maj 2007 kl. 19:30

Bengt e fyndig o rolig. Aldrig elak, som en del kan vara….

0

Totte Gbg

19 maj 2007 kl. 20:07

Jag håller med :)

0

Bengt "Jante" Sandh

19 maj 2007 kl. 20:23

En liten reflektion:

Min eventuella humor verkar vara mer uppskattad av kvinnor än av män.

0

Daniel Persson

19 maj 2007 kl. 20:26

Då är jag väl kvinna då... Vad ska min fru säga?

0

Svampnörden

19 maj 2007 kl. 20:37

*hehe* Här tittar man in i förhoppning om att få en massa information om svart pokalmurkla men icke. Utan en massa konstiga inlägg och en lång rad med “jag håller med” inlägg, vad är detta?

0

Bengt Sandh

19 maj 2007 kl. 20:38

Daniel, om hon börjar se ut som en svart pokalmurkla i ansiktet så är det dags för dig att ge henne en rynkutslätande ansiktskräm som Mors Dagspresent på söndag och därmed är husfriden räddad.

0

Bengt Sandh

19 maj 2007 kl. 20:40

Lite lördagsfnitter bara, “Svampnörden”!

0

Svampnörden

19 maj 2007 kl. 21:09

Absolut Bengt men är det inte bättre att starta en annan tråd för det?

0

Bengt Sandh

19 maj 2007 kl. 21:46

Jo.

0

Rolf

19 maj 2007 kl. 23:00

Bengt: De flesta som besöker Svampguiden är ute efter fakta. Om du prompt måste hålla på och försöka vara rolig så kan du väl starta egna trådar för dylika inlägg. Så slipper vi som söker fakta läsa ditt infantila dravel.

0

Bengt Sandh

19 maj 2007 kl. 23:11

Hej Rolf!

Om det är så att sajten bara handlar om fakta om svamp så lär du nog sätta massor med andra inlägg i halsen. Om du fingranskar inläggen så finner du att en oändlig massa handlar om precis allt annat än svamp. Varför kritiserar du inte alla dessa inlägg som, även om de inte handlar om svamp, ofta har mycket att ge av klokhet och aha-upplevelser.

För mig och många andra har det blivit en underbar bank av kunskap och glädje att läsa om annat än tickor och murklor nu när vi står i ett vacuum innan säsongen börjar på allvar. Om du sedan tycker att min eventuella humor är infantil så respekterar jag dig för det.

Hälsningar

0

Rolf

19 maj 2007 kl. 23:18

Bengt: Jag är känner inte att jag är skyldig dig någon förklaring. Låt oss bara slippa dina nonsens inlägg i seriöst menade trådar.

Starta egna trådar där du lägger in dina försök till lustigheter så slipper vi som inte är roade av dem att läsa där.

0

Bengt Sandh

19 maj 2007 kl. 23:25

Hej igen Rolf!

Ett litet tips i all välmening:

Det är bara att hoppa över mina inlägg så slipper du bli upprörd. Jag är inte ute efter att skada någon men jag tycker att det är viktigt att ibland försöka att ta livet lite på skoj och göra det utan att trampa någon på tårna.

Jag är inte den rätte att bedöma var gränsen för humor går, det vet bara den som tar del av det skrivna och det sagda.

Jag tror att även du har en stor portion humor men vi kanske inte är riktigt på samma våglängd. Ta det för vad det är, gläds åt livet och dröm våta drömmar om svampsäsongen som står för dörren.

Hälsningar

0

Hans v E

20 maj 2007 kl. 00:48

Jag - som är “artjägare” och efterlyst denna svamp i seriöst syfte för att det är en de få vårsvampsarter jag ännu ej har sett, tycker Bengts vitsar är en kul “krydda” i Micke Krikorews utmärkta svampguide. Det är beklagligt att någon kan uppfatta det som “infantilt dravel”.
Desto roligare är det när “Eva” rapporterar denna raritet med fina bilder och allt utan att veta vad det är.

0

Glad lax-skivling

20 maj 2007 kl. 10:06

Det här var både komiskt och tragiskt. “Låt oss bara slippa dina…” Tänk att alla surpuppor tror att de representerar hela befolkningen. Slappna av istället. Om ni är ute efter gratis svampforskning får ni väl gå till biblioteket och leta i svampböckerna där. Sätt er i en lugn vrå för er själva, så ska nog ingen störa er. Eller ta internet för vad det är och var lite anpassbara så att “vi andra” slipper era sura miner i fortsättningen.

0

PiaFia

20 maj 2007 kl. 14:23

*fniss fniss*

0

Hans

klas jaederfeldt

20 maj 2007 kl. 14:38

jag var på Oaxen i dag, såg bara vanliga Pokalmurklor och Hans-Göran

0

Klas

Hans v E

20 maj 2007 kl. 20:48

Pokalmurklor tycker jag inte är vanliga, så det hade varit kul att vara med. Men tack för att du kollade att svarta pokalmurklan inte fanns! Evas i Mariestad var ju en höjdare! Och hälsa Hansgöran. Fanns det inga klockmurklor i Hörningsnäs?

0

hans

klas jaederfeldt

20 maj 2007 kl. 21:15

nej han hade inte sett klockmurklan, han va inte me på oaxen, han stack därifrån när jag kom dit. han skulle till Kålsö och leta rätt på vindlad klockmurkla

0

hans

Hans v E

20 maj 2007 kl. 21:48

ja vindelmurklan hittar man ju inte till längre!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone