Kanske kan vara värt att kolla upp Evas inlägg:
http://svampguiden.com/forum_visa.asp?inr=60072&fnr=1
Hej Rolf!
Om det är så att sajten bara handlar om fakta om svamp så lär du nog sätta massor med andra inlägg i halsen. Om du fingranskar inläggen så finner du att en oändlig massa handlar om precis allt annat än svamp. Varför kritiserar du inte alla dessa inlägg som, även om de inte handlar om svamp, ofta har mycket att ge av klokhet och aha-upplevelser.
För mig och många andra har det blivit en underbar bank av kunskap och glädje att läsa om annat än tickor och murklor nu när vi står i ett vacuum innan säsongen börjar på allvar. Om du sedan tycker att min eventuella humor är infantil så respekterar jag dig för det.
Hälsningar
Hej igen Rolf!
Ett litet tips i all välmening:
Det är bara att hoppa över mina inlägg så slipper du bli upprörd. Jag är inte ute efter att skada någon men jag tycker att det är viktigt att ibland försöka att ta livet lite på skoj och göra det utan att trampa någon på tårna.
Jag är inte den rätte att bedöma var gränsen för humor går, det vet bara den som tar del av det skrivna och det sagda.
Jag tror att även du har en stor portion humor men vi kanske inte är riktigt på samma våglängd. Ta det för vad det är, gläds åt livet och dröm våta drömmar om svampsäsongen som står för dörren.
Hälsningar
Jag - som är “artjägare” och efterlyst denna svamp i seriöst syfte för att det är en de få vårsvampsarter jag ännu ej har sett, tycker Bengts vitsar är en kul “krydda” i Micke Krikorews utmärkta svampguide. Det är beklagligt att någon kan uppfatta det som “infantilt dravel”.
Desto roligare är det när “Eva” rapporterar denna raritet med fina bilder och allt utan att veta vad det är.
Det här var både komiskt och tragiskt. “Låt oss bara slippa dina…” Tänk att alla surpuppor tror att de representerar hela befolkningen. Slappna av istället. Om ni är ute efter gratis svampforskning får ni väl gå till biblioteket och leta i svampböckerna där. Sätt er i en lugn vrå för er själva, så ska nog ingen störa er. Eller ta internet för vad det är och var lite anpassbara så att “vi andra” slipper era sura miner i fortsättningen.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.