Kan alla härmed komma överens om att sluta anmärka på andra angående namnen på svamparna. Så länge alla vet vad som avses så finns det väl ingen anledning att fylla alla inlägg fulla med sarkastiska påståenden och påhopp?!
Diskutera gärna namnfrågan i sig på särskilda inlägg, men sluta upp med att skriva dumma kommentarer så fort ämnet kantarell kommer upp.
Tack på förhand!
Hans.
Jag tror du missförstod Jörgen och lena!
Läs igen. Det står att de tycker att vi inte ska anmärka när någon skriver fel.
Får jag inte skriva på Forumet för att jag skriver eller stavar fel ibland?
Vad menar du med seriöst?
Jag är en glad amatör svampplockare som hittar mycket tips på dessa sidor.
Jag tror inte någon gillar att få ett finger i ögat så fort man har skrivit fel.
Så vi kan väl konsentrera oss på frågorna utan att anmärka på varandra om vi inte har fel i sak?
Med seriöst menar jag att man ska ha nytta och glädje av forumet. Då måste man få göra tillrättavisningar, men absolut inga påhopp, om någon “har fel i sak, som Du skriver. “Gul kantarell” är just fel i sak. Jag är också en glad amatör - mykolog, som tycker det är spännande med frågorna och kul att hjälpa till med artbestämning.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.