Bara för att man har ett säreget intresse behöver man inte särskriva orden man använder. VIKTIGPETTER. Har du sniffat för mycket Stenmurkla ditt maskätna “mycel-pucko”? Försöker du spela Karl Johan bara för att du har en asterix? Kan man inte bara få ett enkelt svar när du ändå förstår vad jag menar?
ja, det var en ovanligt seg och eldfängd murkla som klas fick på halsen!
Jag blev så paff över tonen i inläggen att jag bara vek mig av skratt över datorn!
Hoppas det bara var lite dåligt morgonhumör och inte att den tonen blir gängse på forumet, nu när vi fått det så lugnt och trevligt igen!
Personligen tycker jag att torkning av stenmurklor förbättrar smaken jämfört med avkokning, men det är förmodligen bara så att mer smak bevaras då.
Murkelsåsen 2005 på avkokta murklor var god, men inte så mycket bättre än den man köper i torrpåse, typ Knorr.
Den torkade murklan med sås på gräddmjölk 2007 var en rejäl smakupplevelse med tydligare finess i smaken, tycker jag!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.