Jättetrevligt forum om svamp, fast lite fastkörning om “gula” kantareller. Jag skulle gärna vilja veta vilka sten sopp och tall sopp är, och var jag hittar dem? Och vad är älg jakt? Som “gul kantarell plockerska och massor av andra “svampsorts plockerska” samt “korrektur läserska” undrar jag om inte ungdomar nu för tiden (eller till och med folk i min ålder 50+) har lärt sig vad sammansatta ord är. Vad sägs om en röd hårig sjuk sköterska i stället för en rödhårig sjuksköterska (vad det nu har med svamp att göra). Jag menar det kan ju bli både en fjällig grön tunga likaväl som en slät fotad sopp, en allmän frän skivling eller till och med en dyster sopp och det vore ju väldigt tråkigt -nästan lika tråkigt som gula kantarelldebatten.
Lycka till i svampskogen!
Rolig sida om sär skrivning:
http://www.skrivihop.nu/exempel/bilder/
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.