Hej!
Det är nog en spånkorg Du är ute efter. De är lätta och perfekta för svampplockning. Ibland är de svåra att få tag i i detaljhandeln - och var i landet bor Du? Jag googlade på “spånkorg” och det dök upp flera företag i olika landsändar och också försälning vi Blocket.
Dom här
http://www.korgboet.se/span.htm
hade ju ett intressant sortiment - men det är egendomligt att de inte lägger ut prislista på sina prylar.
Olika fastighetsmäklare säljer krogar men svampkrogar är sällsynta.
Skämt åsido, jag brukar plocka min svamp i en stor tvättkorg av rotting som jag drar efter mig i skogen. Jag har satt på medar som gör den ytterst lättdragen vilket jag också tänker bli framåt kvällen framför TV:n och Sverige-Island.
Korgen fick jag av Svea Silverstolpe-Johansson.
Hej Cicki!
Jag har dragkrok med vinsch så jag krokar fast min med medar försedda tvättkorg och trycker på “go” inne i bilen och vips dras korgen med innehåll ända fram till bilen.
Den enda nackdelen är att det kilometerlånga repet har en viss förmåga att trassla in sig i stammarna men det funkar ändå utmärkt tycker jag.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.