0 322 visningar

6 svar

Och vem är jag?

Marit D

12 jun 2007 kl. 22:31

Denna fina larv hittade jag i min trädgår förra året och i helgen såg jag fjärilen för första gången. Kanske var det larven som blivit fjäril? Den fladdrade i alla fall omkring så mycket att jag inte hann ta kort på den, men vacker är den.

0

Irene A

12 jun 2007 kl. 22:41

Åh, så fin larven var!
Jag har haft turen att få syn på fjärilen ett par gånger, en av de största och maffigaste som finns här i Sverige. De har flugit så högt och snabbt, så jag har inte heller lyckats få den att fastna på bild :-)

0

Peter Larsson

13 jun 2007 kl. 09:31

prickarna verkar lite för mörka för att stämma in på bilden av en makaonfjäril, men det kanske förekommer variationer ;)

http://www2.nrm.se/en/svenska_fjarilar/p/papilio_machaon.html

0

Tina Nordberg

13 jun 2007 kl. 10:36

Oj vad kul att fått se o fota den.
Grattis till fin bild.
Skicka in den till fototävling, du kan hitta många på nätet.
Clickit, Fotomania tex.

0

Marit D

13 jun 2007 kl. 21:27

Ja en “makaronifjäril” är det, såg den för första gången i mitt liv flyga i helgen, helt underbart men jobbigt att springa efter den, ler.
Tack Tina! Har aldrig tänkt på att jag kan tävla med mina bilder, ler, men det kanske vore värt att försöka. Tack för tipset!

0

Tina Nordberg

13 jun 2007 kl. 21:41

Inte nödvändigt att tävla, bra att få bilderna bedömda av olika personer.Detlär man sig mycket av.

0

Totte Gbg

13 jun 2007 kl. 21:56

Makaonfjärilen är min favorit fjäril..syns ofta ute i skärgården där jag är mycket på sommrarna… :) Fin bild!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone