0 276 visningar

11 svar

Nu

Göran H

12 jun 2007 kl. 23:04

precis nu, började det regna
och det rejält, Hoppas det håller i sig ett tag. Sitter ute och njuter av smattret mot markisen.

Almunge 2007-06-12 Kl 23:01

0

Hasse

12 jun 2007 kl. 23:06

Härligt!

Vad avundsjuk jag blir, här i Örebro har jag ännu inte sett en droppe. Bara och hoppas att det kommer hit också.

0

Hasse

12 jun 2007 kl. 23:12

Kan förresten rekommendera SMHI:s hemsida, där finns mycket spännande att hitta.

Bland det allra bästa tycker jag radarbilderna är, där kan man följa regnet. Sidan finns i länken.
http://www.smhi.se/cmp/jsp/polopoly.jsp?d=5499&l=sv

0

Göran H

12 jun 2007 kl. 23:31

Håller med Hasse. Sidan “radar/blixtar”
uppdateras en gång varje halvtimme istället för “radar” som uppdateras varannan timme.
Vi har haft rejäla åskväder i närheten men inga som lämnat några spår efter sig hos mig.
Bara för att man skrev detta får man förmoligen en riktig avhyvling inom kort. Man skall aldrig utmana naturen.

Nu 2007-06-12 Kl. 23:29 verkar allt vara över, suck.

0

Lena M

13 jun 2007 kl. 07:08

Här i Gästrikland har vi fått 21mm regn senaste dygnet och temperaturen har sjunkit till 10 grader, vilka kontraster.

0

Helena A

13 jun 2007 kl. 07:31

Här i Malmköpingtrakten kom det 10 mm ihop med åskvädret i söndags sen bara enstaka stänk.

0

Bo i Örebro

13 jun 2007 kl. 14:12

Så trevligt med ännu en röst från Örebro!

Välkommen till detta fantastisdka forum, Hasse!

Ska genast kolla om du rapporterat något!

Håller med om att det är torrt och trist i skogarna häromkring, på svampfronten i alla fall.
Man får spana in intressanta växter, djur och fåglar så länge och vänta på regn!

0

Tina Nordberg

13 jun 2007 kl. 19:58

regnat det i Orsta.

0

Göran H

13 jun 2007 kl. 20:27

kommer kvällens första droppar i Almunge. Lätt knaster i markisen.
Har örnkoll på SMHI´s radarsida.
Det kommer mer. Och det glider upp ett mumsigt moln- och regnområde från sydväst. Måtte det bara inte säcka ihop innan det
passerat mig.

0

Helena A

13 jun 2007 kl. 20:49

har det under ett par timmar fallit ett stilla regn över Malmköpingstrakten.
Hoppas det fortsätter hela natten.

0

Göran H

14 jun 2007 kl. 21:37

Satan vilken skur, markisen höll på att säga upp sig.  Det har lugnat ner sig men det är fortfarande oroligt i luften.
Var kom detta ovädret i från?
Inget som man kunde ana från nyheterna 18:00. Tror det kom c:a 7-8 mm på 20 minuter.
07-06-14 kl.21:20

0

Tina Nordberg

14 jun 2007 kl. 22:41

Inget regn här men det blåser för dj…....

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone