måste få berätta om vad jag fick se tidigt i lördags. På väg till Gränsfors för att tävla stannade vi vid en jättefin rastplats vid en sjö. Där fisk jag se en Stinksvamp trodde jag. Vid närmara koll visade det att “svampen” satt på en vuxen till synes frisk man i 50 års åldern. Han stod helt öppet och pinkade på de vackra prydnadsbuskarna ca 1 m från matbordet. Vi fikade 10m bredvid.Det var visst långt till ren o snygg toa (25m) Gör NI gubbar så ?
I Gränsfors är det jätte fint.
Dom har yxmuseum och krukfabrik.
Gränsforskrukorna med dess smala kant upptill är världsberömda och varje gång jag är i Hälsingland åker vi dit och handlar direkt på fabriken. (vi bor ca 20 min. med bil därifrån )
Yxmuseumet är jätte intressant. Det är inte bara yxor utan man får gå in i ett hem så som det såg ut förr. Där ligger även tidningar från 30-talet….
Tina,jag blir nyfiken…. vad var det för tävling du skulle delta i där?
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.