0 359 visningar

16 svar

Gnällspiken jag

Tina Nordberg

17 jun 2007 kl. 21:36

måste få berätta om vad jag fick se tidigt i lördags. På väg till Gränsfors för att tävla stannade vi vid en jättefin rastplats vid en sjö. Där fisk jag se en Stinksvamp trodde jag. Vid närmara koll visade det att “svampen” satt på en vuxen till synes frisk man i 50 års åldern. Han stod helt öppet och pinkade på de vackra prydnadsbuskarna ca 1 m från matbordet. Vi fikade 10m bredvid.Det var visst långt till ren o snygg toa (25m) Gör NI gubbar så ?

0

Bengt Sandh

17 jun 2007 kl. 21:49

Det var nog ingen stinksvamp skriver du men den har en nära släkting som heter pinksvamp. Det var en sådan du såg.

0

Tina Nordberg

17 jun 2007 kl. 22:05

Tänkte inte på dä. Mamma glömde nog att berätta det.
Vill du inte svara på min fråga ?

0

Birgitta D

17 jun 2007 kl. 22:32

Gubbar är sådana!
På bridgen har vi en dam- och en herrtoa. Alla gubbarna går på damtoan och tro det eller ej de fäller inte upp locket så om en annan skulle behöva gå dit är det städning innan som gäller!!!!!!!!!!!!

0

Fia

17 jun 2007 kl. 22:47

Bengts barnslighet dår defintivt långt över gränsen ibland…

0

Bengt Sandh

17 jun 2007 kl. 23:05

Hej Fia!

Det var över gränsen t.o.m. Tina skrev i sitt inlägg att hon var på väg till Gränsfors. Därför utgick jag från att stink/pinksvampen producerade en gränsfors…

0

Evus

18 jun 2007 kl. 12:25

I Gränsfors är det jätte fint.
Dom har yxmuseum och krukfabrik.
Gränsforskrukorna med dess smala kant upptill är världsberömda och varje gång jag är i Hälsingland åker vi dit och handlar direkt på fabriken. (vi bor ca 20 min. med bil därifrån )

Yxmuseumet är jätte intressant. Det är inte bara yxor utan man får gå in i ett hem så som det såg ut förr. Där ligger även tidningar från 30-talet….

Tina,jag blir nyfiken…. vad var det för tävling du skulle delta i där?

0

Tina Nordberg

18 jun 2007 kl. 13:28

Jag tävlade yxkastning just vid Gränsfors bruk för 11:e året i rad.När jag nu ändå är på tråden kanske man får berätta att det gick bra. Blev 2:a i gränsfors på lördagen och 1:a i Tönnånger på söndagen.

0

Bengt Sandh

18 jun 2007 kl. 13:40

Tina, du har väl inte kastat yxan i sjön?

0

Tina Nordberg

18 jun 2007 kl. 14:12

Nej, men jag har kastat yxa i Insjön och i Bergsjö.

0

Bengt Sandh

18 jun 2007 kl. 15:12

Du har ju kastat yxan i sjön ändå, eller hur? :)

Jag har så långt till närmsta sjö så min yxa kom bara till handfatet.

0

cicki T Belgien

18 jun 2007 kl. 16:09

HA HA Tack Bengt för dagens asgarv!!!!!!!

0

Gnällspiken jag, Grattis

Evus

18 jun 2007 kl. 18:49

Grattis Tina, det var bra gjort.
Och det hade jag kanske kunnat räkna ut att det var yxkastning som du tävlade i, dom har ju sådana däringa “yxtavlor” där vid affären/fabriken.
Grattis igen.

0

Gnällspiken jag, Grattis

Elsi

18 jun 2007 kl. 19:02

Underbart att få sig ett riktigt gott skratt,och Bengt du är en vaken kille.Tina, stinksvamp,ja ni är för underbara, tack.

0

Gnällspiken jag, Grattis

Moegan

18 jun 2007 kl. 21:34

Själv har jag inte så mycket att tillföra vad det gäller yxkastning…  (som lite kuriosa kan jag säga att jag sitter oftast och kissar)
Hur som helst kastade jag en spinnare i sjön YXNINGEN i Östergötland en gång och fick en gädda på 11,4 kg. =)

0

Gnällspiken jag, Grattis

MORGAN

18 jun 2007 kl. 21:34

Men jag har inte bytt namn..

0

Tina Nordberg

18 jun 2007 kl. 21:45

Hjärtans tack.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone