0 343 visningar

8 svar

Vilken sångare

Mossning

18 jun 2007 kl. 22:59

Ursäkta att jag lägger in en länk som inte handlar om svamp men jag vill så gärna att så många som möjligt tittar och lyssnar på det här klippet. Så mycket elände som det finns på nätet så känns det fantastiskt att det här går rakt in i hjärtat. Killen kommer in och man tror att det kommer att bli något pinsamt men vilken överraskning. Jag blev alldeles tårögd, precis som juryn och publiken.

http://www.youtube.com/watch?v=9oxTy7KIAaA&mode=related&search=

0

Bengt Sandh

19 jun 2007 kl. 00:08

Paul Potts, vilken kille! Här sitter jag och blir gråtfärdig av lycka när jag ser och hör honom. Eftersom jag själv är aktiv musiker i ett rock’n'rollband så har jag en ganska bra uppfattning om vad som är klass och inte klass när det gäller musik. Tack “Mossning” för länken!

Sedan tycker jag att det är fascinerande att ett svampforum kan visa upp en massa andra delar av livet än svampsnack. Ett forum där människor kan dela glädjeämnen med andra, där man kan skoja och vara barnslig, vara kunnig och seriös när tillfället är det rätta, när man tillåts att låta livsglädjen få blomma: ett sådant forum är guld värt.

Vad som gör mig mest glad är kanske ändå att tonen här numera är mycket vänlig och respektfull.

Jag sitter här och känner stor glädje i att det snart är dags för “avspark” för oss alla som är beredda att stampa gasen i botten och bege oss ut i naturen för att samla svampupplevelser. Låt oss hoppas på regn och värme, regn och värme, regn och värem…

0

Bengt Sandh

19 jun 2007 kl. 00:13

Jag råkade avsluta mitt inlägg med “regn och värem”. Vad är det för något? Värem? Ett nytt ord? Jag kollade i Svenska Akademiens Ordlista men hittar inte detta ord. Eftersom jag skrev så antar jag att jag måste ha menat vad jag skrev. Nu vet jag inte om jag menade vad jag skrev eller om jag inte visste vad jag menade när jag skrev det.

Om någon har något tips går det bra att hjälpa mig att komma på vad jag menade. Maila gärna till bengtsandh@hotmail.com

0

cicki T Belgien

19 jun 2007 kl. 00:37

Tack!Det “värmde” ville du nog mena Bengt;) Och det här värmde verkligen!!!!! Tusen tack Mossning!

0

Charina Halland

19 jun 2007 kl. 07:42

Den länken fick jag i förra veckan av sonen.

Visst är killen fantastiskt!

0

Lena M

19 jun 2007 kl. 08:13

Ja verkligen!
Man såg juryns och publikens skepsis som byttes mot förvåning till extas, vilket framträdande.

0

Tina Nordberg

19 jun 2007 kl. 10:03

Helt underbart vilken anspråkslös o härlig person han ser ut att vara åxå. Tack för det.

0

Tony S

19 jun 2007 kl. 15:43

Ja, vad ska man säga, helt makalöst.
Jag brukar inte vara så värst förstjust i opera, men detta gav ju gåshud. Var sen tvungen att kolla alla klipp med Pott. :)

Men det är nog sagan som gör det. Hade istället Domingo, Carrera eller Pavarotti stått där med samma låt, hade jag nog inte ägnat det så många sekunder.

0

Lisa G

20 jun 2007 kl. 08:45

tack för att du delade med dig av filmen,,,, sitter på jobbet(!) och stortjuter,,,, wow!
Där ser man vilken dragningskraft forumet har,,, till och med på jobbet måste jag kolla, bara lite,

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone