Jag undrar om det är någon som har koll på vart jag kan vända mig för att gå en svampkurs i Örebro? Jag är total nybörjare och vill lära mig svampen på plats i skogen, och inte sitta i någon skolbänk och se färdigplockade exemplar, om det finns någon sådan typ av kurs dvs? Såg att medborgaskolan hade en som började i mitten av sept, finns det fler som börjar tidigare, där man får vara ute i skogen mer eller? (fattade som att denna var just en skolbänkskurs.. detta var vad som stos om den på deras hemsida: Vi går igenom de vanligaste mat- och giftsvampar som finns i vår skog. Vid start tag med enklare svampbok och gärna svamp som ni själva plockat.)
MVH Sara
Jag kommer att arbeta i Örebro under hösten och vintern, och vill du så kan du få följa med ut på svampjakt…är diplomerad plockare från Västerbotten.
Det är riktigt som du tror om de svampkurser som studieförbunden har, de består av studier inomhus och med en, bara en, avslutande exkursion…och oftast så brukar det regna dendagen.*s*
Hej Lars! du det låter hemskt kul att kunna följa med dig ut i skogen, och jag tror att detta är det perfekt sättet att lära sig svamp på. Dock så var vi två stycken som var intresserade att gå någon typ av kurs, jag och en kompis till mig. Skulle det funka för dig? du kan ju maila mig om du ska ut så kan vi prata mer på mailen om var när och hur så att säga! alas_post@hotmail.com
/Sara
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.