är kantarellen nu..kraftigt på gång på “tidiga” ställen.
Beror naturligtvis på det väder som vi har just nu,, rikligt med regn med jämna mellanrum, plockningen se ut att bli extra kul i år.
Kanske kan detta år bli en säsong likt den vi hade för ett 10-tal år sedan, här i Norra Skaraborg, då det växte katareller precis överallt..
c:a 2 veckor till i spänd väntan, sedan drar vi igång, då får vi se om jag får rätt.
(nu känns det i kroppen att säsongen närmar sej, kan jämföras med känslan man har inför Vätternrundan,, en krypande känsla av rastlöshet, jag tror fler här vet vad jag menar:)
Jonnie
Kul Charina,
Halland!!, det är alltså inte sönderregnat där som man kunde befara när man ser TV och tidningar, själv har jag försökt plocka en gång i Halland, vid Rydöbruk, (det är väl Halland?) den promenaden slutade md att jag gick fullständigt vilse, kom flera kilometer fel, hittade inte en enda kantarell heller, var rätt svårplockat som jag minns det.. brorsan som bor i Hylte säger att det inte finns så mycket kantareller i Halland, stämmer det?? (han är inget sanningsvitte vad gäller svamp iallafall)
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.