0 242 visningar

5 svar

Nejlikbroskskivling?

RasJ

1 jul 2007 kl. 20:17

Jag har nu spenderat åtskilliga timmar på ängar å hagar i jakt på nejlikbroskskivling, men har endast funnit oätlig svamp samt ca 2 miljoner fästingar!!
Är det för tidigt än månne? Någon som hittat i bohuslän än??

0

Göran H

1 jul 2007 kl. 20:33

Kan väl knappast vara för tidigt i Bohuslän när den finns i Uppland?

0

Sant!

RasJ

1 jul 2007 kl. 20:38

Nä det var ju sant… Har väl letat på fel ställen då! :)

0

Nina A

1 jul 2007 kl. 23:45

skippa ängarna och börja kolla runt på gräsmattorna där omkring där du bor!
jag har hittat mina uteslutande
på vanliga lite oklippta gräsmattor:)

0

klas jaederfeldt

1 jul 2007 kl. 23:53

titta på dina gräsmattor, parker brukar vara bra, titta ut över gräsmattan, om du ser en ring med grönare gräs, gå dit,där finns dom

0

Tackar!

RasJ

2 jul 2007 kl. 00:00

Tackar hjärtligt för svaren!
Fick för mig att de växte i beteshagar åxå men det var fel då...
Trodde att de gillar “gödsel”! :)

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone