Viss Per, lite långt att åka från Skaraborg till Damnark, vilket du skall vara glad för, jag skulle ju annars komma ned till dej och dumpa priserna,, he he,, tjänar du verkligen pengar på din plockning ??, kostar ju att svänga över sundet med 10-20 kg menar jag, jag säljer också en hel del till resturanger, men 250 kr/kg har jag aldrig fått, var rädd om den uppköparen :),
Här uppe är det på det viset att priserna sjunker allteftersom det finns mer och mer svamp i markerna, det är väl så att det inte finns så mycket av varan i dina omgivningar, hade jag kunnat få ut 250 kr/kg hade jag tjänat bortåt 100.000 kr en del år,,
Toni här,,,
från norra dalsland,,,,
i genomsnitt sälger jag ca 100kg svamp/år,,,
och ALDRIG har det handlat om pengar,,,,
jag har en whiplaschskada.
och för mig är den mesta vinsten att få röra på mig i skogen,,,,,
det ger sinnesfrid,,,
jag sälger för och bli av med det jag inte behöver själv delst till mina grannar som e runt 80 år och inte orkar själva och dels till kompisar som inte hinner,,,,,
priset e inte det primera,,,,
det e jusst stunden för mig själv,
och min sinnesfrid,,,,,
visst,,,,kan erkänna,,,
sissta rundan gav 24,3 kg med kentareller,,,(två dar med husvagn)
blev nya glasögon av det,,,,
men,,,,de e bara ytligt,,,,,
den riktiga vinsten va att jag kommer må gott av det länge…
Mvh en som njuter av livet och hellre ger bort än rövar,,,
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.