hej!
jag är en skivlingsfanatiker och bara älskar svamp! min absoluta favorit är den otroligt läckra Toppskivlingen! men jag tycker att de har blivit svårare och svårare att hitta. någon vänlig själ som skulle kunna tipsa om något bra område runt Lund där jag kan hitta gott om just Toppskivlingar?
Tacksam för all hjälp jag kan få!
MVH
SvampBob
Denna “toppishysteri” gör mig lite ledsen! Skall man nödvändigtvsis knarka så kan man väl använda knark!
Toppslätskivlingen bör behandlas med stor respekt, och absolut inte missbrukas!! Kom ihåg att svampen är medicin för själen och INTE mat för den!!! Biverkningarna hur angenäma de än må vara är att betrakta just som BIVERKNINGAR! Förövrigt bör den väl bli vanligare i takt med att naturen försuras, och inte tvärt om!
Sedan har detta forumets föreståndare uttryckligen bett oss om att inte diskutera psilocybe-släktet här, och det bör nog respekteras! Är man intresserad så finns det ju outtömliga källor till information på övriga internet!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.