0 427 visningar

21 svar

Vilken svamp är roligast

Nikoi

5 jul 2007 kl. 22:11

hej jag undrar vilken svamp som är roligast att äta som man mår bra av och även kan hitta i naturen och aäven hur dessa kan se ut.

0

Mossning

7 jul 2007 kl. 11:34

Nikoi, jag brukar plocka skrattareller. Roligast att äta och dessutom mår man bra av de.
Hoppas du är nöjd med svaret.

Ps. Plocka för guds skull inte grinareller och inte heller snyftaneller. Inte alls roliga att äta.

0

Nina H, Sthlm norr

7 jul 2007 kl. 12:21

Nä, och inte giftareller heller.

0

Charina Halland

7 jul 2007 kl. 12:24

Gissar att det är knarkoreller Nikkot undrar om o det får du inget svar på utav oss här!!

0

Bo Reyer

7 jul 2007 kl. 13:15

Fnisstickan är ganska kul.

0

RasJ

7 jul 2007 kl. 13:21

Jag tycker det är gott med föränderlig skrockskivling!

0

Bengt Sandh

7 jul 2007 kl. 13:47

Nikoi, du har hamnat helt fel. Forumet är inte till för att några pundare ska få tips om hur man drogar sig!

0

Morgan

8 jul 2007 kl. 09:42

Svampbob fyrkant är ganska rolig.

0

Bengt Sandh

8 jul 2007 kl. 10:53

Svampbob fyrkant? Ursäkta?

0

Bengt

Morgan

8 jul 2007 kl. 10:56

Det är ett barnprogram! =)

0

Bengt Sandh

8 jul 2007 kl. 13:09

...som heter Svampbob fyrkant?

0

Morgan

8 jul 2007 kl. 13:25

0

Bengt Sandh

8 jul 2007 kl. 15:00

Wikipedia rätade inte ut ett enda frågetecken.

0

Charina Halland

8 jul 2007 kl. 15:07

Bengt. Det är ett barnprogram som handlar om en badsvamp som heter Bob.
Vi e för gamla för sånt.
Programmet har världens mest irriterande signaturmelodi.

0

Elsi

8 jul 2007 kl. 15:23

Stolt fjällskivling är roligt att att äta,man mår så bra då och man blir såååå glad när man hittar den.

0

Blå

9 jul 2007 kl. 19:24

Tycker lite synd om sign. Nikoi, om det kanske var en ny besökare som menade seriös matsvamp men uttryckte sig på ett sätt som fick vissa att gå i taket och kalla honom / henne för knarkare och pundare…det var lite väl grovt, tycker jag!
Nästan värt en ursäkt om nu sign. vågar sig fram igen!

0

Bo E

9 jul 2007 kl. 19:37

till Morgan:
Handlar filmen om en fyrkantig badsvamp (vad det nu är) som heter Bob?

Är det verkligen roligt?

Ja, kanske det…själv tycker jag att Humle & Dumle och Tårtan var riktigt roliga barnprogram.

Numera är det knappast högsta prioritet att hålla koll på barnprogram, eller tv överhuvudtaget…

0

Bo E

Morgan

9 jul 2007 kl. 20:08

Mjo, Jag kanske inte prioriterar barnprogram heller, men barn tycker tycker tydligen att det är roligt, likväl som de tycker om Molly mus, Pokémon etc etc.
Om det är en tvättsvamp, mus, fantasifigur eller vad det nu må vara.
DEt är tidens melodi, när jag var liten var det saltkråkan och i viss mån Barbapappa! =)

0

Bo E

Bo E

9 jul 2007 kl. 20:24

Saltkråkan glömde jag ju!
Den sågs och uppskattades av hela familjen vill jag minnas!

Tårtan såg jag oxå som vuxen.
Visst kan man ha barnasinnet kvar, det är nog mer så att man har annat för sig än att hålla koll på dessa program numera.

Vet för övrigt folk över 50 som verkligen älskar humorn i Tårtan och Humle & Dumle!

0

Nikoi!

Ras Bohlin

9 jul 2007 kl. 22:22

Jag håller med sign. Blå!
Om det var matsvamp du menade så får vi be så mkt om ursäkt för våra dåliga skämt!
Personligen anser jag att all information borde vara fri, men Michael har bett oss om att inte diskutera Psilocybe-släktet på detta forum! Dessutom bör man behandla sådan svamp med den respekt den förtjänar! DET ÄR ABSOLUT INGA LEKSAKER!

0

Mossning

9 jul 2007 kl. 22:30

Nikoi, jag har inte heller haft någon avsikt att såra eller förlöjliga dig då jag tolkade ditt inlägg på mitt sätt.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone