Tackar så mycket för blommorna. Inget ont som inte har något gott med sig, får nu verkligen njuta av vår trädgård, som är i full blomning. Hoppar omkring med kryckorna och luktar på blommorna i lugn och ro och semestern har jag ju kvar eftersom jag är sjukskriven.
Alldeles riktigt, en tid för att njuta av trädgården !
Min börjar så sakta att förfalla nu när svampar / bär kommer i tät följd. Rädisorna brukar jag få slänga när de börjar att anta propotionerna av rödbetor och andra grönsaker som jag bara “måste ha” är glada om de får en skvätt vatten, men det har ju skötts uppifrån nu under några dagar.
Hoppas att du har snälla vänner som ger dig lite svamp och bär.
Jag kommer nog att ta mig fram på kryckorna till vissa av mina ställen, för största tjusningen med svampen är ju att plocka dom. Har också kvar både torkade och frysta från förra året.
Så du “måste” också ha, min man frågar ibland vad jag ska ha det och det till, “måste ba ha”.
Nu håller gurkorna, tomaterna och vindruvorna i växthuset att ta sig. Plockade första jordgubbarna och smultronen i går, med viss möda.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.