Äntligen har jag fått tummen ur och anmält mig till Svampkunskap I, så nu ska jag gå den i Linköping i höst. Finns det fler här som ska gå den? Det vore lite skoj att veta!
/Stella-som äntligen börjat hitta lite svamp iår och därför även hittat tillbaka till svamguiden
Jag tror att det är nån typ av “allmän kompentens”-krav, dvs. Gymnasieutbildning med minst 3:or i de allmänna ämnena, men jag vet faktiskt inte så noga.
Det är Umeå universitet som anordnar den men de kör en omgång per år, tror jag, i Linköping.
Ska bli jätteskoj! Min mamma har gått nästan alla svampkurser de har och är jättenöjd!
Grattis till er som ska gå svampkunskap 1, ni har mycket roligt framför er, här är en länk som berättar mer om dessa utbildningar.
http://www.emg.umu.se/
Grattis alla ni som kommit in på grundutbildningen svamp 1, den är underbart rolig och lärorik med mycket bra lärare. Sedan så går ni steg 2 och blir konsulenter.Det får ni ta nästa år. Den kursen är inte svårare än grunden. Jag har gått båda i Umeå.
Ha det så roligt i höst.
Hej
Välkommen till Linköping och kursen SVAMPKUNSKAP I. Roligt att se vilka som har blivit antagna, vi på univ har inte fått listor ännu, men kanske imorgon. Vi skickar ut ett brev med information. I Linköping skall det nog inte bli problem med svamptillgång men vi får hoppas att Umeå kursen har bättre tur än förra året och att regnet kommer!!!!
Kursansvarig
Jo, det är ju jag som är jag!
Om du åker Norrut från Sävar mot Bullmark så får du efter nån mil en skjutbana på höger sida och på vänster sida har du ett stort gammalt grustag där de har en crossbana numera. I kanten mot vägen i det grustaget har jag hittat MASSOR av ärtrök. Lycka till!
Jag bor numera i Roslagen så jag kan inte skörda dem själv, väl bekomme!
Hej
Tyvärr, vi har kurserna i Linköping och Umeå. I Skåne behöver vi svampkonsulenter. Vi norrlänningar kan åka långt, hur är det med er i Skåne? Har själv bott i Malmö i 7 år men som norrlänning tycker jag inte att avståndet är problem.
Tack till dig med, Elisabeth B för alla tips. Jag bor i Hässleholm men är värmlänning från början så avståndet till närmaste utbildning skrämmer mig inte. Däremot så är det familjen som sätter stopp för det just nu. Om ett par år så är yngste sonen tillräckligt självständig så då kan man utbilda sig.
// Sussie H
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.