0 531 visningar

23 svar

Jag kom in!

Stella

10 jul 2007 kl. 13:09

Äntligen har jag fått tummen ur och anmält mig till Svampkunskap I, så nu ska jag gå den i Linköping i höst. Finns det fler här som ska gå den? Det vore lite skoj att veta!

/Stella-som äntligen börjat hitta lite svamp iår och därför även hittat tillbaka till svamguiden

0

GRATTIS!

Ras Bohlin

10 jul 2007 kl. 13:10

Skulle gärna gå också!!! Vad krävs för att bli antagen där?!

0

Hmmm...

Stella

10 jul 2007 kl. 13:13

Jag tror att det är nån typ av “allmän kompentens”-krav, dvs. Gymnasieutbildning med minst 3:or i de allmänna ämnena, men jag vet faktiskt inte så noga.
Det är Umeå universitet som anordnar den men de kör en omgång per år, tror jag, i Linköping.

Ska bli jätteskoj! Min mamma har gått nästan alla svampkurser de har och är jättenöjd!

0

Hmmm...

Ras Bohlin

10 jul 2007 kl. 13:16

Får kolla upp det till nästa år!

0

Hmmm...

Birgitta D

10 jul 2007 kl. 14:38

Jippi
Jag och min man är ckså antagna. Vi ses i höst Stella.

0

Hmmm...

Kapten Hammock

10 jul 2007 kl. 14:41

Tjohoo!
Jag kom oxå med!
Vi syns där.

0

Jag kommer också.

AnnaMaria Dalarna

10 jul 2007 kl. 14:54

Oj vad glad jag blev!
Jag var sen med anmälan men det gick bra åndå.
Jag åker fråm Dalarna om någon behöver skjuts.

0

gunhild

10 jul 2007 kl. 14:59

Grattis till er som ska gå svampkunskap 1, ni har mycket roligt framför er, här är en länk som berättar mer om dessa utbildningar.
http://www.emg.umu.se/

0

anitha i umeå

10 jul 2007 kl. 16:24

Grattis alla ni som kommit in på grundutbildningen svamp 1, den är underbart rolig och lärorik med mycket bra lärare. Sedan så går ni steg 2 och blir konsulenter.Det får ni ta nästa år. Den kursen är inte svårare än grunden. Jag har gått båda i Umeå.

Ha det så roligt i höst.

0

Elisabeth B utanför Umeå

11 jul 2007 kl. 23:50

Hej

Välkommen till Linköping och kursen SVAMPKUNSKAP I. Roligt att se vilka som har blivit antagna, vi på univ har inte fått listor ännu, men kanske imorgon. Vi skickar ut ett brev med information. I Linköping skall det nog inte bli problem med svamptillgång men vi får hoppas att Umeå kursen har bättre tur än förra året och att regnet kommer!!!!
Kursansvarig

0

Cicci

12 jul 2007 kl. 13:49

Kul att det är flera här som ska gå ettan. Jag ska gå tvåan men det är ju samma dagar förutom att det är förskjutet en dag. Vi ses där.

0

Vad kul!

Stella (aka Karin)

13 jul 2007 kl. 10:55

Vad skoj att det är så många som ska gå kursen!

Och vad kul att det är du Elisabeth som håller i kursen! Jag gick “Svamparnas färgämnen” tillsammans med min mamma Annika (och min lilla baby…) för tre år sen.

Vi ses i Linköping!

0

Vad kul! Stella

Eva K

13 jul 2007 kl. 12:34

Men åh, då är det ju du… Stella.
Jag minns att du nämde vart i Sävartrakten ärtröken fanns att finna. Men vars var det nu igen. Tomterna? Segasjön??
Kommer du ihåg??

Trevlig Sommar!

0

Ärtrök

Stella

13 jul 2007 kl. 13:30

Jo, det är ju jag som är jag!

Om du åker Norrut från Sävar mot Bullmark så får du efter nån mil en skjutbana på höger sida och på vänster sida har du ett stort gammalt grustag där de har en crossbana numera. I kanten mot vägen i det grustaget har jag hittat MASSOR av ärtrök. Lycka till!

Jag bor numera i Roslagen så jag kan inte skörda dem själv, väl bekomme!

0

Är det någon som vet?

Sussie H

13 jul 2007 kl. 14:46

GRATTIS Stella!! Skulle själv vilja gå en sådan utbildning. Är det någon som vet om det finns sådan utbildning här nere i skåne?

0

Är det någon som vet?

Bengt

13 jul 2007 kl. 16:41

Linköping är närmaste ort för dessa utbildningar.

Men kontakta din lokala svampklubb, ex. vis Puggehatten, så kan de nog ge dig tips om någon mer lokal svampkurs.

0

Ärtrök Tack Stella

Eva K

13 jul 2007 kl. 18:09

Just ja!!! Så var det ju :)
Vet exakt vart skjutbanan är (provsköt med pappa där när jag var yngre).

Ska dit och kolla läget lite senare :)
Vill du ha några om jag hittar?

0

Vad kul!

Elisabeth B utanför Umeå

13 jul 2007 kl. 22:53

Trevligt att träffas igen, Annika har ju gått ett antal kurser nu!

0

Är det någon som vet?

Elisabeth B utanför Umeå

13 jul 2007 kl. 22:57

Hej

Tyvärr, vi har kurserna i Linköping och Umeå. I Skåne behöver vi svampkonsulenter. Vi norrlänningar kan åka långt, hur är det med er i Skåne? Har själv bott i Malmö i 7 år men som norrlänning tycker jag inte att avståndet är problem.

0

Är det någon som vet?

Elisabeth B utanför Umeå

13 jul 2007 kl. 22:59

Det finns kurser i Kalmar, Skövde, Göteborg mm och så våra kurser i Linköping och Umeå. Vi tar gärna kurser längre söderut om det finns underlag för att ordna en kurs,

0

Ärtrök Tack Stella

Elisabeth B utanför Umeå

13 jul 2007 kl. 23:00

Ärtrök finns på många platser kring Umeå, Gunhild har bra koll

0

Är det någon som vet?

Totte Gbg

13 jul 2007 kl. 23:08

Vad för kursen finns i Göteborg ?

0

Bengt

Sussie H

14 jul 2007 kl. 11:18

Tack Bengt för upplysningen. Ska ta kontakt med svampklubben.
// Sussie H

0

Elisabeth B

Sussie H

14 jul 2007 kl. 11:25

Tack till dig med, Elisabeth B för alla tips. Jag bor i Hässleholm men är värmlänning från början så avståndet till närmaste utbildning skrämmer mig inte. Däremot så är det familjen som sätter stopp för det just nu. Om ett par år så är yngste sonen tillräckligt självständig så då kan man utbilda sig.

// Sussie H

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone