man får faktiskt fiska kräftor året runt, det var i butikerna som de släpptes runt 7 aug,och den dagen räknas som kräftpremiär, att det blev just runt 7 aug, beror på att det knappast finns färdig krondill innan, jag kokar med dillfrö.
Att jag lider av dålig stil är ingen nyhet för dem som känner mej.
vattnet jag fiskar i är en å som ägs av kommunen på bägge sidor, ingen/alla har fiskerätt i ån,
Att jag börjar så tidigt beror på att jag måste hinna före alla andra “tjyvfiskare”
Klas! Du kan ju inte beta med snok! Huggorm biter bättre. Idag såg jag 3 st överkörda på en grusväg. Hör av dig om jag ska skicka dem till dig. Skämt åtsido, för några år sedan grovrensade jag kantareller i ekan på väg hemåt och måsarna blev som tokiga och dök efter renset. Någon vecka senare betade jag en kräftbur med svamprens inlindat i en bit gasbinda och fick ganska bra fångst.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.