Tack, då ska jag göra det. Hur hittar jag hennes meiladress? Var ute med Söderorts svampförening igår i Drottningholm. Vi hittade lite olika kul saker. Såg att en av killarna som var med hade lagt ut det här på guiden. Nu sticker jag på semester i helgen så vi hörs och ses i augusti igen. Ha det gott och hälsa Maud.
Tack Irene!
Det är precis vid Dämba träsk som min släkt bor så då kan du ju gissa vad jag ska göra på min semester :) Kommer även ta en tur ner till Vallstena och kika lite. Svårt bara när man inte vet exakt vart man ska leta. När ungefär på säsongen brukar den dyka upp?
Cicci, du har fått lite mer uppgifter via mail.
Svampsäsongerna på Gotland är lynniga. Är sommaren solig, torr och varm länge, som den ofta är på Gotland, brukar det dröja länge innan svampen kommer, men har det regnat tillräckligt kan sopparna vara igång i slutet av juli.
Säkraste tidpunkten för svampletning brukar annars vara slutet av september, när nätterna blir kyligare och luften fuktigare, då markfukten inte avdunstar lika snabbt som tidigare. Chansen att det har kommit regn är också större förstås.
Absolut att vi ses. Jag har dragit ut artlistan och har setat och markerat och pluggat hela min lunch. Men varför har vi inte fått nåt schema för Linköping, bara Umeå. Och är det dom böckerna i litteraturlistan som är markerade med kryss som vi ska ha med oss eller är det alla?
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.