Sluta och tjafsa och bråka på detta forum är ni snälla.
Att hålla på med svamp skall vara roligt.
Så, ni som har gjort detta forum till en stor sandlåda, SNÄLLA stäng datorn och ge er ut i skogen och leta svamp, för ni verkar ju ha gott om tid.
Hälsningar Tobbe
Konflikträdda, Torbjörn och Mammi?
Det fria ordet är viktigt och ger en extra krydda till alla forum. Meningsskiljaktligheter håller debatten och därmed vårt samhälle levande.
Den som inte orkar med lite gnabb behöver ju inte gå in och se diskussionerna i de ämnen som stör vederbörande. Jag tycker att debatten om “gula” kantareller egentligen är ganska uppfriskande eftersom den engagerar så otroligt många människor. Inget ämne har debatterats eller kommenterats av fler människor, alltså är ämnet glödhett.
Sedan är det beklagligt att en del tror att det inte går att kombinera skrivandet här på forumet med många sköna timmar i skogen. Konstigt, ½ timma framför datorn/dag + 8-10 timmar i skogen ger ändå tid över för både sömn, familjeliv och TV-tittande.
Keep on debatting (eller vad det nu kan heta)
Konflikträdd, krydda till debatten, meningsskiljaktiheter, gnabb, glödhett; det är inte ord som jag förknippar med svampplockning. Träffar jag folk på stan och pratar om svampplockning blir det en trevlig diskussion, men har man nåt att säga på detta forum (OM SVAMP) så är man tydligen helt ute.
Jag Blev glad när jag hittade denna sida och trodde jag kunde få kontakt med likasinnade, men tydligen hade jag fel till viss del, tyvärr. Men jag hoppas att det blir bättre med tiden.
Hälsningar Tobbe
Snälle Tobbe! Det finns hur många inlägg som helst som handlar om helt andra saker än “gula” kantareller. Så gott som allt som skrivs här rör sig om precis det ämne som ligger oss alla varmast om hjärtat, nämligen svamp. Hur i allsin dar har du kunnat undvika att lägga märke till det?
Instämmer med Tobbe. Jag ser att det börjar komma upp sidodebatter i samma ämne. De andra frågorna kommer i skymundan.
Visst kan vi ta upp allting på detta forum, men varför dessa nedvärderande och mästrande kommentarer?
Om vi ska ha en fri debatt så ska alla vara välkomna i den, inte bara personer med absolut kunskap i ämnet.
Som det har utvecklats sig skräms säkert många bort från forumet och därmed förloras värdefull kunskap!
Det har gått för långt tycker jag!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.