0 337 visningar

5 svar

Karljohan?

Stella

16 jul 2007 kl. 19:52

Pratade med mamma i morse och hon berättade att de plockat Karljohan nere i Östergötland. Jag blev så himla sugen och gav mig ut på min Karljohan-runda. Inte en sopp! Jo, en enda fin strävsopp.

Finns det någon i Stockholmsområdet som hittat karljohan än?

Hittade dock lite kantareller, på helt nya ställen så förgäves var inte svampturen!

0

Nina A

16 jul 2007 kl. 23:29

jag hittade lite K-J i en björkslänt i upplands väsby igår, dock bara fyra ex varav tre som var så ätna att det inte var något att ha….tyvärr verkar det vara rätt vanligt.t.om en alldeles liten K-J bebbe var illa åtgången

0

Bo E

17 jul 2007 kl. 15:49

Karl - Johan (stensopp) finns i alla fall i Närke vid Hjälmarens stränder nu.
Bör finnas i Mälarområdet oxå!

Pass på Mälaröarna, ni som har närhet och möjlighet att ta er.

Jag minns fantastiskt jättelika jättemånga Karl-Johan från en mälarö för 2 år sedan.
Rekordstora, men så gott som uppätna inifrån…

0

Helena A

17 jul 2007 kl. 17:30

I Malmköpingsskogarna har det inte visat sej några Karl Johan ännu.
Samma sak på i alla fall vissa Mälaröar, tomt. Har föräldrar boende på en och svampbristen är extrem både på ö och fastland

0

Gunilla

17 jul 2007 kl. 22:02

Men i Riga som jag just återkommit från fanns en hel del Karl-Johan till salu på marknaden. Liksom gula kantareller och en och amnnan björksopp och några jätteröksvamper.

0

Erik Ekholm

17 jul 2007 kl. 22:13

Hittade en liten i södra Sigtuna k:n förra veckan.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone