i onsdags (18 juli) åkte jag upp till en god vän ,bosatt 7 mil norr om polcirkeln för svamp-plockning. På hemväg i bilradion gick programmet Studio ett,där reportern meddelade att en intervju med Svamp-Jesus strax skulle komma. Det visade sig vara Pelle Holmberg som talade om svamp och bl.a. sa att i Norrland kommer svampen först i augusti.
Vilket härmed dementeras.
Ur led är tiden, såvitt jag kan se är det Karl-Johan i påsen, hmm 7 mil norr om Polcirkeln, helt fantastiskt!!, ni har absolut haft ett bättre väder däruppe, här nere i Skaraborg är det mycket kantareller, och nästan bara det,, än så länge,, kan jag väl tillägga.
Grattis till en fin svampskörd, kommer att kontra med egna bilder då jag hittar lite..
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.