0 306 visningar

5 svar

Svamptur.

Ingen engånghändelse

19 jul 2007 kl. 12:07

i onsdags (18 juli) åkte jag upp till en god vän ,bosatt 7 mil norr om polcirkeln för svamp-plockning. På hemväg i bilradion gick programmet Studio ett,där reportern meddelade att en intervju med Svamp-Jesus strax skulle komma. Det visade sig vara Pelle Holmberg som talade om svamp och bl.a. sa att i Norrland kommer svampen först i augusti.
Vilket härmed dementeras.

0

anitha

23 jul 2007 kl. 13:08

Hej!

Det var en skörd som heter duga.
Jag blir glad för din skull, men avundsjuk för min egen del.

0

Jonnie

23 jul 2007 kl. 14:09

Ur led är tiden, såvitt jag kan se är det Karl-Johan i påsen, hmm 7 mil norr om Polcirkeln, helt fantastiskt!!, ni har absolut haft ett bättre väder däruppe, här nere i Skaraborg är det mycket kantareller, och nästan bara det,, än så länge,, kan jag väl tillägga.

Grattis till en fin svampskörd, kommer att kontra med egna bilder då jag hittar lite..

0

Lena M

23 jul 2007 kl. 17:22

Ja det var en fin samling matsvampar.Grattis !
Förstår inte varför Karljohan dröjer, en av de godaste svamparna tycker jag. Såg idag att rimskivlingen kommit och mycket blek taggsvamp fanns iallafall, det är regnet som saknas här i Gästrikland.

0

RasJ Bohlin

23 jul 2007 kl. 17:28

Här tycker jag det får sluta regna snart, annars ruttnar väl svampen istället!!! =(

0

Nina A

23 jul 2007 kl. 17:36

aldrig är man nöjd :D
längtar till att k-j börjar sticka upp sina små huvuden ur jorden här i väsby…

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone