Den första växte i fuktig mossa vid granskog de andra efter en skogsstig också ganska fuktigt speciellt nu efter regnet, undrar om den andra är nån sorts bläcksvamp och om det sista kan vara cocosriska. Lite svårt att känna doften eftersom jag smort in mig med bäckoljesalva på händerna.
Jag är själv mycket lur på knoppriskan så jag tänkte återkomma med fler bilder på cocosriskan som jag tror mera på.
I morgon ska jag åka hem en sväng och kolla lite fuktiga marker, här har jag hittat några få ex av blek taggsvamp rabarbersvamp blodriska citronslemskivling smörsopp örsopp kremla pepparriska och olika strävsoppar. Det borde ju finnas fler på ställen där det regnat mera. Vi har bara fått några mm på flera veckor, fast det varit molnigt och grått.
Gunhild, jag tror att våra trakter hör till de torraste i landet just nu. Ovanför Vilhelmina var det lika illa (några strävsoppar och kremlor - och fjällig tofsskivling), men det såg lite bättre ut när vi passerade Lycksele på vägen hem igår. En del av det du räknade upp såg vi där.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.