Jag tycker mig se många nya namn och signaturer på forumet och även på rapporter. Det är kul att se att allt fler hittar till detta fantastiska forum. -Hjärtligt välkomna!! Jag är övertygad om att fler gamla rävar instämmer, så att detta inlägg kan bli ett kollektivt välkomnande.
Jag instämmer också!
Det är guld värt att få artbestämmning av en svamp.
Alla har vi varit nybörjare.
Men men men…
Viktigt att alla vet att det är svårt att artbestämma efter bilder,och då är det viktigt att tillföra information om växtplats doft och andra karaktärer som inte syns på bilden.
Särskilt viktigt om man vill äta svampen.
Ja varmt välkommna alla nya, men pass upp man blir lätt beroende, det har hänt mig, jag måste bara kolla forumet varje dag. Man lär sig också mycket på detta. Själv har jag redan i år fått in en del nya namn/svampar i min samling bilder. Tycker det är kul om ni som skriver också talar om var ni hittat era svampar. Själv bor jag i Västerbotten och har till min stora glädje fått 50 mm regn det senaste dygnet.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.