Jeg har fulgt lidt med på sidelinien her og har lyst til at fortælle om min svampetur i dag sammen med en god ven i en nordjysk skov. Vi plukkede på ca. 4 timer 8,7 kg. urensede kantareller, - deraf en enkelt hvid (samme sted som der blev fundet hvide kantareller for 6-7 år siden. Jeg fulgtes med PerD, som er en stor svampeekspert og et virkeligt rart og omsorgsfuldt menneske. Hvis ikke, jeg havde været af sted med ham, havde jeg nok kun fundet ganske få svampe… Jeg synes, I skal nyde et billede af min kurv, inden jeg går i gang med at tømme og rense.
Psykopater har väl alltid intresserat, media av de flesta slag säljer mycket på historier om sådana.
Och det är väl tämligen typiskt för psykopater att kunna dölja sitt verkliga jag i olika sammanhang.
Sedan gissar jag att omsorgsfuld inte betyder omsorgsfull (i nuvarande betydelse) utan kanske omtänksam?
Kaikki kalastaminen kielletty!
Så stod det inte på några skyltar när min son och jag var och fiskade i Nordnorge den 22-30 juli. Sonen Tobias fick en hälleflundra på 15,4 kg som ska avnjutas under hösten tillsammans med säsongens svampar, pepparrot, potatis från egen trädgård och ett (minst) glas vitt vin. Tända ljus bidrager till njutningen!
Eftersom Hanna undrade om andra stora skördar kan jag berätta att jag plockade 9 kg i måndags, 5 kg i tisdags och 3 kg igår. Merparten bleka, men även en del gula. Hade ingen plockhjälp utan var ensam och var ute några timmar per dag. I och med detta är jag uppe ca 50 kg totalt sedan 8/7.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.