Nä, jag håller med dej Hoffman, här runt vänerlandet, där det i princip regnat hela Juni o Juli knastrade det under fötterna när jag var ute en sväng idag, ofattbart, ifos har det blåst och varit soligt här ett par dagar nu, men ändå, borde vara blötare.
Kantarellerna ser ut som ljus frigolit och varken luktar eller smakar nå,t,
hoppas på ordentligt med regn i natt (blir väl lynchad för att man hoppas på regn) men så är det,,kruttorrt här iallafall
Jo man får ju bara hoppas på att uppehållet håller i sig, än så länge har det inte regnat något idag. Ja myggen är inte att leka med då det regnat så här mkt, dom är aggresiva som sjutton men så mkt knott har jag faktiskt inte kännt av.
Ska låta det gå någon dag så marken får torka ut lite innan man tar med sig korgen ut =).
Jag kan bara hålla med om att myggen och knotten är mer aggressiva norrut, för några år sedan, i Edsbyn fick jag en riktig skräcknatt, jag hade gjort misstaget att ställa upp ett fönster på vädring och lagt mej, jag vaknade av att det nästan dånade av mygg i rummet..
Annars har ni ju murklor uppe hos er, det är nå,t vi saknar här nere, kantareller har vi ju så det räcker, ska se om jag kan skicka med en favvo-bild från sässongen 2006 (du kan ha sett den förut, den blev lite uppmärksammad när jag skickade in den i fjol, rätt mycket avundsjuka, vilket iofs var lite förvånande,, nära 45 kilo, 44,5 för att vara helt exakt)
Ja du har rätt, en oförglömlig skörd, troligen kommer jag aldrig få uppleva något liknande, kul med ett sånt minne i alla fall.
Året innan hade jag en sådan där fantastisk Karl-Johan plockning, helt hysteriskt mycket i en skog och jag plockade så mycket att jag inte ens kan med att berätta hur mycket.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.