Bara en ögonblicksbild över hur kul det är att plocka svamp: Var ute med bebis på magen, hade hinken halvfull, på väg hem. Ser en tallbacke full av vitbleka svampar, gör en deal med mig själv; Är det taggsvamp tar jag den, är det tickor får de stå kvar. Men det var kantareller - alltihop. Så hinken blev överfull - för strax bredvid stod några fina Karl-Johan också... Häärligt!!
Jag har också kvar i frysen men inte pga fantasibrist ;-) Vi plockade så mycket så det har inte gått åt.
Du kan göra allt du vill med fårticka. Stek den som vilken annan svamp som helst, stek den med lök och lägg på en brödbit med stekt ägg, gräddstuva den med lök, lägg på bröd, toppa med tomatskiva och täck med ost, in ugnen och gratinera, stek den och blanda ner i chili con carne, jättegott! Använd den i grytor, kan rekommendera den i heta räkgrytor, finhacka den och blanda ner i köttfärsen till tacos.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.