Nä, han lever väl?
Jag såg också inslaget, och visst var det visdiktaren Bengt Sändh.
Han är även svampentusiast, och har bl.a. bidragit med foton i Norstedts stora svampbok.
Bengt Sandh här på forumet är däremot någon helt annan. (Brukar han åtminstone hävda själv…)
Enligt far är det han som driver denna snusfabrik, samt en egen (mer privat)brännvinstillverkning!
Förövrigt leder denna tråd mig till frågan om det är Bengt Cortin som fått äran att namnge släktet Cortinarius. Far titulerar Bengt C “storfräsare” så det skulle nog kunna vara densamme! =))
Nej, Bengt Sändh och jag är inte samma person. Han vill nog gärna vara jag men han får inte bort prickarna över a. Därför valde han att bosätta sig i Spanien och tillverka snus i stället.
Här bjuder jag på en av hans snapsvisor:
Mel. Per Spelman han hade en endaste ko.
“De va en gång en flicka som red på ett svin
De va en gång en flicka som red på ett svin
Den flickan hon var naken men glad va hennes min
Den flickan hon va naken men glad va hennes min
Den borsten den borsten den river gott som brännevin
Den borsten den borsten den river gott som brännevin.
SKÅL!
De
Vad gäller herr Cortin så är det precis tvärtom. Han tog sig namnet Cortin efter släktet Cortinarius.
Titta i länken för vidare information.
http://www.emg.umu.se/utbildning/mhs-utbildning/svamp/mlva39svamp2/PROJEKT06pdf/Bengt%20Cortin.pdf
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.