0 298 visningar

20 svar

Art?

Brittis

7 aug 2007 kl. 08:11

Dessa växer i min rabatt, vad är det?
Ursäkta bildkvaliten, kameran e på semester! (utan mig tyvärr)

0

Brittis

7 aug 2007 kl. 14:30

ngn som vill försöka att hjälpa mig?

0

Lisa G

7 aug 2007 kl. 16:03

syllsvamp?

0

Charina Halland

7 aug 2007 kl. 16:10

Ser ut som någon sorts fjällskivling.

0

Charina

Brittis

7 aug 2007 kl. 16:17

Skivorna är för mörka, iaf på de jag får fram på artlistan här

0

Charina

Brittis

7 aug 2007 kl. 16:17

Förtydligande! Skivorna på min svamp är mörkare än på de som jag får fram här!

0

Charina

Charina Halland

7 aug 2007 kl. 17:05

Har du möjlighet att ta en ny lite bättre bild? På svampen delad exvis.Lite svårt att se.

0

Brittis

7 aug 2007 kl. 17:34

Jag råkade svara dig under fel svamp…

Jag önskar jag kunde! Digitalkameran är på semester som sagt, och min mobil m 3,2 mp kamera är på reklamation pga att det inte går att föra över bilderna till datorn. Så jag har bara min gamla mobil..

0

Charina Halland

7 aug 2007 kl. 17:37

Jaja, vi skiter i det då *L* Inte hela världen.

0

Charina

Brittis

7 aug 2007 kl. 17:37

Jag har provat o ju mer jag provade ju suddigare…och desto mer vita feta larver som tog sig ur foten hua… svampen är nu förvisad till en hårt knuten soppåse som jag strax ska gå ut med! Sry

0

Gör

Charina

7 aug 2007 kl. 17:39

inget.. Det löser sig säkert när *-erna kommer hem.

0

Gör

Brittis

7 aug 2007 kl. 17:46

Precis för det står ju ca 30 st kvar i rabatten :o)

0

Hans v E

7 aug 2007 kl. 21:59

Jag gissar på snöbollschampinjon som spruckit upp i fjäll i torkan och därmed liknar en fjällskivling.

0

Varför klaga...

Ras Bohlin

7 aug 2007 kl. 22:38

...på 3,2 Mp???
Här ser vi en kremla fotad meddelst 2,0 Mp-mobilkamera, då kan man möjligen få klaga, men att klaga på 3,2!!!
Tycker nog vi borde byta mobil du å jag! =)

2,0 Megapixel

0

Men vännen..

Brittis

7 aug 2007 kl. 22:43

Mobilen med 3,2 är på lagning, varav bilden från en gammal mobil med 1,0. Ja den får du gärna, lite hundtuggad är den oxå :o)

0

Brittis

7 aug 2007 kl. 22:48

Alla svamparna är fjälliga även de små! Förra omgången de kom såg de ung likadana ut, och då var det mkt regn.

0

Men vännen..

Ras Bohlin

7 aug 2007 kl. 22:48

Ahaaaaaaaaaaaa… =)
Har börjat undersöka om man inte kan få en GRATIS 3,2 Mp-kameramobil, av en sån där påflugen fan man träffar på stan! Tycker man kan ta “okej” närbilder med dem om man är okräsen! Min 2,0 är ju helt värdelös att ta närbilder med!

0

Varför klaga...

P. Ixel

7 aug 2007 kl. 22:51

Antal pixlar är ingen kvalitetsstämpel. Det en kombination av ett antal variabler: lins, ljus, skakningsokärpa, fokus, pixlar, mm.

0

Men vännen..

Brittis

7 aug 2007 kl. 22:52

3,2-mobilen tar bra bilder, även närbilderna är ok. Mitt problem var att det inte gått att överföra bilderna till datan, vilket gjorde bilderna värdelösa. Nu har telenor skickat den på “lagning” 2ggr, fått tillbaka samma telefon m samma problem..så nu har jag fått reklamera den. Det är ju nu jag ville ha den..Suck!

0

Varför klaga...

Brittis

7 aug 2007 kl. 22:53

Bilderna blir bra iaf, i ericsson telefonen! jag har! Finns väl ingen kvalitetsstämpel på ngt idag??

0

P. Ixel

Ras Bohlin

7 aug 2007 kl. 22:54

Jodu herr Ixel! =)
Jag fick ha lååång slutartid, mkt ljus (därav diskhon) samt lite efterhandsfiffel på datorn för att framställa min kremlebild!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone